Simulace valivého kontaktu - napjatost a deformační stavy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F08%3A00018151" target="_blank" >RIV/61989100:27230/08:00018151 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On Accuracy of Stresses and Strains in Rolling Contact Simulations
Popis výsledku v původním jazyce
The main scope of the paper is to show some possibilities of rolling contact simulations in elastic and elastoplastic domain. Solved cases of rolling/sliding line contact correspond with prepared experiments. Two-dimensional finite element and boundary element analyses were performed for the case of two elastic bodies with Coulombs friction law assumption and results were compared with the known analytical solution. In elastoplastic domain FEM was applied only involving elastic shakedown, plastic shakedown and ratcheting effect. The contact stresses were always derived from previous numerical analysis using augmented Lagrangian method. Then, rolling process was simulated by moving distribution of normal and shear stresses on the exterior surface of thewheel model. The tangential forces were assumed to be proportional to the applied pressure. The Besseling?s multilinear kinematic hardening model, the Chaboche?s nonlinear kinematic hardening model included in Ansys and the nonlinear kin
Název v anglickém jazyce
On Accuracy of Stresses and Strains in Rolling Contact Simulations
Popis výsledku anglicky
The main scope of the paper is to show some possibilities of rolling contact simulations in elastic and elastoplastic domain. Solved cases of rolling/sliding line contact correspond with prepared experiments. Two-dimensional finite element and boundary element analyses were performed for the case of two elastic bodies with Coulombs friction law assumption and results were compared with the known analytical solution. In elastoplastic domain FEM was applied only involving elastic shakedown, plastic shakedown and ratcheting effect. The contact stresses were always derived from previous numerical analysis using augmented Lagrangian method. Then, rolling process was simulated by moving distribution of normal and shear stresses on the exterior surface of thewheel model. The tangential forces were assumed to be proportional to the applied pressure. The Besseling?s multilinear kinematic hardening model, the Chaboche?s nonlinear kinematic hardening model included in Ansys and the nonlinear kin
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mechanical Engineering 2008
ISBN
978-80-227-2987-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Název nakladatele
University of Technology in Bratislava
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
13. 11. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—