Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EFFECT OF UNCERTAINTY OF THE SUPPORT STIFFNESS, DAMPING AND UNBALANCE EXCITATION ON DYNAMICAL PROPERTIES OF THE TURBINE ROTOR OF AN AIRCRAFT ENGINE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F10%3A10225106" target="_blank" >RIV/61989100:27230/10:10225106 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EFFECT OF UNCERTAINTY OF THE SUPPORT STIFFNESS, DAMPING AND UNBALANCE EXCITATION ON DYNAMICAL PROPERTIES OF THE TURBINE ROTOR OF AN AIRCRAFT ENGINE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The behavior of rotor systems is influenced by a number of parameters whose values are not exactly known or which depend on operating conditions and can change during the rotor running. The presented article deals with analysis of a free turbine rotor ofan aircraft engine taking into account the uncertainties of its supports stiffness, damping and unbalance excitation. The investigated rotor consists of two shafts mutually connected by a claw coupling and of two bladed wheels. The rotor is mounted withthe stationary part by three rolling-element bearings. The dynamic properties of the rotor are evaluated using the Campbell diagram and frequency response characteristics for the defined range of values of the rotor angular speed.

  • Název v anglickém jazyce

    EFFECT OF UNCERTAINTY OF THE SUPPORT STIFFNESS, DAMPING AND UNBALANCE EXCITATION ON DYNAMICAL PROPERTIES OF THE TURBINE ROTOR OF AN AIRCRAFT ENGINE

  • Popis výsledku anglicky

    The behavior of rotor systems is influenced by a number of parameters whose values are not exactly known or which depend on operating conditions and can change during the rotor running. The presented article deals with analysis of a free turbine rotor ofan aircraft engine taking into account the uncertainties of its supports stiffness, damping and unbalance excitation. The investigated rotor consists of two shafts mutually connected by a claw coupling and of two bladed wheels. The rotor is mounted withthe stationary part by three rolling-element bearings. The dynamic properties of the rotor are evaluated using the Campbell diagram and frequency response characteristics for the defined range of values of the rotor angular speed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP101%2F10%2F0209" target="_blank" >GAP101/10/0209: Výzkum a modelování vlivu řízení meze tečení magnetoreologické kapaliny v tenkém mazacím filmu na kmitání rotorů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sborník vědeckých prací VŠB-TU Ostrava, řada strojní

  • ISSN

    1210-0471

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    56

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus