Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CFD Thermal Analysis of Electromotor Frame

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F10%3A86076454" target="_blank" >RIV/61989100:27230/10:86076454 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CFD Thermal Analysis of Electromotor Frame

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution deals with the CFD (Computer Fluid Dynamics) thermal analysis of the electromotor frame performed with the aim to reach the better cooling ability of the electromotor cooling system.The approach is based of the iterative process whereasthe surface temperatures of the electromotor frame are calculated via finite volume method for certain heat flux distribution and results are compared with values obtained by measurements via thermovision camera and thermoelements. The process is finished after the surface temperature corresponding to the real state is reached. This adjusted model is then expected to be used in the optimization process leading directly to the required reduction of the motor surface temperature and mass.

  • Název v anglickém jazyce

    CFD Thermal Analysis of Electromotor Frame

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with the CFD (Computer Fluid Dynamics) thermal analysis of the electromotor frame performed with the aim to reach the better cooling ability of the electromotor cooling system.The approach is based of the iterative process whereasthe surface temperatures of the electromotor frame are calculated via finite volume method for certain heat flux distribution and results are compared with values obtained by measurements via thermovision camera and thermoelements. The process is finished after the surface temperature corresponding to the real state is reached. This adjusted model is then expected to be used in the optimization process leading directly to the required reduction of the motor surface temperature and mass.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Solid Mechanics and Materials Engineering

  • ISSN

    1880-9871

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4 (2010)

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    JP - Japonsko

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus