Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Economical Aspects of the Vehicle Scheduling Optimization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F11%3A86083754" target="_blank" >RIV/61989100:27230/11:86083754 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://mme2011.vse.cz/program.php" target="_blank" >http://mme2011.vse.cz/program.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Economical Aspects of the Vehicle Scheduling Optimization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the vehicle scheduling problem related to regional public transport. Linear programming methods are used to solve the problem. A mathematical model is created including the constraints and the objective function minimizing costs andthe number of vehicles. A minimum costs and a number of vehicles is forced at the same time by special economical input data analysis and an allocation of costs. Determining of the costs coefficients is done by 3 methods, which differs primarily by how much of the total costs they take into account. The decomposition of the set of lines into disjoint subsets can be used instead of the "direct" optimization. The decomposition has proven to be a suitable alternative in solving large optimization problems.The problem was applied to optimize vehicle scheduling in the region, which is situated in the north-east of the Czech Republic. There is used Xpress - IVE software, which solve the problem by simplex algorithm and branch and bound metho

  • Název v anglickém jazyce

    Economical Aspects of the Vehicle Scheduling Optimization

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the vehicle scheduling problem related to regional public transport. Linear programming methods are used to solve the problem. A mathematical model is created including the constraints and the objective function minimizing costs andthe number of vehicles. A minimum costs and a number of vehicles is forced at the same time by special economical input data analysis and an allocation of costs. Determining of the costs coefficients is done by 3 methods, which differs primarily by how much of the total costs they take into account. The decomposition of the set of lines into disjoint subsets can be used instead of the "direct" optimization. The decomposition has proven to be a suitable alternative in solving large optimization problems.The problem was applied to optimize vehicle scheduling in the region, which is situated in the north-east of the Czech Republic. There is used Xpress - IVE software, which solve the problem by simplex algorithm and branch and bound metho

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    29th International Conference Mathematical Methods in Economics 2011 Proceedings

  • ISBN

    978-80-7431-059-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    385-390

  • Název nakladatele

    Professional Publishing

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Janská Dolina

  • Datum konání akce

    6. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku