Modelové zařízení přítlačného systému krycího vůči nosnému pásu svislého pásového dopravníku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F12%3A86083126" target="_blank" >RIV/61989100:27230/12:86083126 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Modelové zařízení přítlačného systému krycího vůči nosnému pásu svislého pásového dopravníku
Popis výsledku v původním jazyce
Schopnost dopravy sypkých hmot pásovými dopravníky klasické konstrukce je omezena kritickým rozmětrem částic materiálu a dopravního pásu. Za účelem zvýšení úhlu sklonu dopravy je možno zvýšit normálovou složku síly dopravovaného materiálu vůči pásu, potažmo třecí síly, prostřednictvím níže popisovaného přítlačného systému. Novostí výsledku je dopravní úhlem sklonu dopravy. Mezní úhel sklonu dopravy je ovlivňován třecí vazbou v kontaktní stykové ploše dopravovaných konstrukční řešení možného vyvození zvýšeného přítlaku přítlačných válečků vůči povrchu krycího pásu, prostřednictvím pružiny přes závěsy do vahadlových úchopů středních válečků. Dopravovaný materiál je veden ve štěrbině mezi nosným a krycím pásem, přítlak od přítlačného systému způsobuje nárůst působící normálové síly sypké hmoty do nosného i krycího pásem, i třecích sil. Velikostí přítlačné síly, kterou je možno korigovat tuhostí vinuté válcové pružiny, je možno docílit razantního navýšení úhlu sklony dopravy pásovým doprav
Název v anglickém jazyce
Modelling arrangement of a pressure system covering in face of carry belt of a vertical belt conveyor
Popis výsledku anglicky
With the view of increasing dip transport can heighten normal component gorce transport material in face of zone, incrustation frictional force, through below described pritlacneho system.Boundary dip transport is interaction frictional bindings in contact strike flat transport structural design possible eduction increasing thrust snub roll in face of surface cowling land, through spring over drapes to the vahadlovych grasp middle roller.Transport material is led in slot among bearing and cowling land,thrust from pritlacneho system makes growth applied normal force loose masses to the bearing and cowling land, and frictional coaming. Sizes force, which can revise stiffness strip-wound cylindrical spring, can reach for penetrative mark-up Angles slanttransport belt conveyor with smooth carry belt excepting transport vertical.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA02020948" target="_blank" >TA02020948: Vývoj nového typu kontinuálního dopravního zařízení, pásového dopravníku s krycím pásem, s ohledem na ochranu životního prostředí a snížení provozních nákladů.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
229/20-12-2012_F
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Zařízení se dá v průmyslu využívat při návrhu dopravních tras osazených kontinuálně pracujícími zařízeními - pásovými dopravníky, jejichž úhly sklonu převyšují mezní, tj. kritické, úhel sklonu dopravy klasických pásových dopravníků.
Ekonomické parametry
Určeno k manipulaci se sypkými hmotami v uzavřené štěrbině dopravního pásu, pro laboratorní účely.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
61989100
Název vlastníka
Fakulta strojní, VŠB-TU Ostrava
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—