Problematika plánování dopravního zajištění preventivní plošné evakuace civilního obyvatelstva v zónách havarijního plánování s usměrněnými evakuačními trasami pomocí matematického modelu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F12%3A86083408" target="_blank" >RIV/61989100:27230/12:86083408 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problematika plánování dopravního zajištění preventivní plošné evakuace civilního obyvatelstva v zónách havarijního plánování s usměrněnými evakuačními trasami pomocí matematického modelu
Popis výsledku v původním jazyce
Článek tematicky navazuje na stať publikovanou v časopise Spektrum č. 1/2010 a je věnován konstrukci matematického modelu pro zajištění evakuačního procesu obyvatelstva hromadnými dopravními prostředky. Model má tři optimalizační kritéria. Prvnm kritériem je maximální doba evakuace, prostřednictvím které je zajištěno, aby evakuace proběhla co nejrychleji. Druhým kritériem je celkový počet nevyužitých míst v použitých vozidlech. Pomocí tohoto kritéria je zohledněna hospodárnost evakuačního procesu. Třetím kritériem je součet intervalů mezi příjezdy prvního a posledního vozidla na jednotlivých místech. Toto kritérium zajišťuje, že v evakuovaných obcích nebudou mezi příjezdy vozidel vznikat velké časové prodlevy.
Název v anglickém jazyce
The Problems of Surface Transport Planning of Evacuation of Citizens Out of Emergency Planning Zones by the Way Directed Evacuation Hauls Using the Mathematical Model
Popis výsledku anglicky
The article thematically succeed to the article published in the magazine SPEKTRUM N. 1/2010 and deals with the mathematical model construction for the citizens evacuation by mass transport vehicles. The model has got three objective criteria of optimization. The fi rst of them is maximal evacuation time. It guarantee, that evacuation can pass in the fastest time. The second criterion is the total number of unexploited places in employed vehicles. The economy of the evacuation process is expressed by means of this criterion. The third criterion is the interval sum between the first and last vehicle arrivals into the evacuation villages. This criterion ensures there will not be great time intervals in the evacuation villages.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
SPEKTRUM
ISSN
1211-6920
e-ISSN
—
Svazek periodika
2012
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
66-69
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—