Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DYNAMIC CHARACTERISTICS OF A NEW MACHINE FOR FATIGUE TESTING OF RAILWAY AXLES ? PART 2

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F12%3A86084863" target="_blank" >RIV/61989100:27230/12:86084863 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DYNAMIC CHARACTERISTICS OF A NEW MACHINE FOR FATIGUE TESTING OF RAILWAY AXLES ? PART 2

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There were done some proposal calculations for a new testing machine. This new testing machine is determined for a dynamic fatigue testing of railway axles. The railway axles are subjected to bending and rotation (centrifugal effects). For the right proposition of a new machine is very important to know the basic dynamic characteristics of whole system. These dynamic characteristics are solved via FEM (MSC.Marc/Mentat software) in combination with SBRA (Simulation-Based Reliability Assessment) Method (probabilistic Monte Carlo approach, Anthill and Python software). The proposed dimensions and springs of a new machine for fatigue testing of railway axles were used for manufacturing. Application of the SBRA method connected with FEM in these areas is anew and innovative trend in mechanics. This paper is continuation of former work (i.e. easier deterministic approach) already presented in this journal in 2007.

  • Název v anglickém jazyce

    DYNAMIC CHARACTERISTICS OF A NEW MACHINE FOR FATIGUE TESTING OF RAILWAY AXLES ? PART 2

  • Popis výsledku anglicky

    There were done some proposal calculations for a new testing machine. This new testing machine is determined for a dynamic fatigue testing of railway axles. The railway axles are subjected to bending and rotation (centrifugal effects). For the right proposition of a new machine is very important to know the basic dynamic characteristics of whole system. These dynamic characteristics are solved via FEM (MSC.Marc/Mentat software) in combination with SBRA (Simulation-Based Reliability Assessment) Method (probabilistic Monte Carlo approach, Anthill and Python software). The proposed dimensions and springs of a new machine for fatigue testing of railway axles were used for manufacturing. Application of the SBRA method connected with FEM in these areas is anew and innovative trend in mechanics. This paper is continuation of former work (i.e. easier deterministic approach) already presented in this journal in 2007.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LH11073" target="_blank" >LH11073: Uplatnění kvalitativně nového pravděpodobnostního posudku spolehlivosti stavebních a strojních konstrukcí metodou SBRA (Simulation-Based Reliability Assessment) odpovídajícího éře počítačů v normách a v projekční praxi.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transactions of the VŠB - Technical University of Ostrava, Mechanical Series

  • ISSN

    1210-0471

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    58

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    67-74

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus