DYNAMIC CHARACTERISTICS OF A NEW MACHINE FOR FATIGUE TESTING OF RAILWAY AXLES ? PART 2
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F12%3A86084863" target="_blank" >RIV/61989100:27230/12:86084863 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DYNAMIC CHARACTERISTICS OF A NEW MACHINE FOR FATIGUE TESTING OF RAILWAY AXLES ? PART 2
Popis výsledku v původním jazyce
There were done some proposal calculations for a new testing machine. This new testing machine is determined for a dynamic fatigue testing of railway axles. The railway axles are subjected to bending and rotation (centrifugal effects). For the right proposition of a new machine is very important to know the basic dynamic characteristics of whole system. These dynamic characteristics are solved via FEM (MSC.Marc/Mentat software) in combination with SBRA (Simulation-Based Reliability Assessment) Method (probabilistic Monte Carlo approach, Anthill and Python software). The proposed dimensions and springs of a new machine for fatigue testing of railway axles were used for manufacturing. Application of the SBRA method connected with FEM in these areas is anew and innovative trend in mechanics. This paper is continuation of former work (i.e. easier deterministic approach) already presented in this journal in 2007.
Název v anglickém jazyce
DYNAMIC CHARACTERISTICS OF A NEW MACHINE FOR FATIGUE TESTING OF RAILWAY AXLES ? PART 2
Popis výsledku anglicky
There were done some proposal calculations for a new testing machine. This new testing machine is determined for a dynamic fatigue testing of railway axles. The railway axles are subjected to bending and rotation (centrifugal effects). For the right proposition of a new machine is very important to know the basic dynamic characteristics of whole system. These dynamic characteristics are solved via FEM (MSC.Marc/Mentat software) in combination with SBRA (Simulation-Based Reliability Assessment) Method (probabilistic Monte Carlo approach, Anthill and Python software). The proposed dimensions and springs of a new machine for fatigue testing of railway axles were used for manufacturing. Application of the SBRA method connected with FEM in these areas is anew and innovative trend in mechanics. This paper is continuation of former work (i.e. easier deterministic approach) already presented in this journal in 2007.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LH11073" target="_blank" >LH11073: Uplatnění kvalitativně nového pravděpodobnostního posudku spolehlivosti stavebních a strojních konstrukcí metodou SBRA (Simulation-Based Reliability Assessment) odpovídajícího éře počítačů v normách a v projekční praxi.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transactions of the VŠB - Technical University of Ostrava, Mechanical Series
ISSN
1210-0471
e-ISSN
—
Svazek periodika
58
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
67-74
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—