Řešení zdrojového subsystému robotického transportéru - přenos kroutícího momentu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F13%3A86086293" target="_blank" >RIV/61989100:27230/13:86086293 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Řešení zdrojového subsystému robotického transportéru - přenos kroutícího momentu
Popis výsledku v původním jazyce
Byl navržen subsystém robotického transportéru pro přenos krouticího momentu na jednotlivé poháněné nápravy. Krouticí moment je přenášen z převodové skříně přes hlavní výstupní hřídele, na které jsou připojeny hnací hřídele opatřené řetězovými koly (prolevou a pravou stranu samostatně). Způsob předávání výkonu je takový, že z hnané hřídele je pomocí skupiny řetězů předáván výkon mezi všemi hnacími hřídeli. Zdrojový subsystém spolu s navazujícím systémem hnaných hřídelí předává krouticí moment potřebnýpro pohyb transportéru na jednotlivé kolové jednotky. Z důvodu nasazení jednotlivých řetězů a zajištění jejich napnutí je subsystém doplněn o napínací mechanismy s kluznými segmenty neustále dotlačovány pružinami k dopínanému řetězu. Krouticí moment je zpřevodové skříně dále přenášen na alternátor uchycený mezi převodovou skříni a hnanou hřídelí, který slouží pro dobíjení bateriového subsystému.
Název v anglickém jazyce
The source subsystem of robotic transporter - torque transmission
Popis výsledku anglicky
It was designed subsystem of robotic transporter for transmitting torque to each driven axle. Torque is transmitted from the gearbox through the main output shaft to which are connected a drive shaft provided with the sprockets. The source subsystem together with the downstream system driven shaft transmits the torque required to move the carrier to the individual wheel drives. Due to introduction of individual chains and ensure their tension subsystem is complemented by tensioning mechanisms with sliding segments constantly applied against a spring to chain. The torque of the gearbox is further transmitted to the alternator attached to the gearbox and drive shaft, which is used to recharge the battery subsystem.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI1%2F572" target="_blank" >FR-TI1/572: Výzkum a vývoj víceúčelového robotického transportéru pro záchranu osob a zásahy v krizových situacích, ve zvláště obtížných terénních a/nebo klimatických podmínkách.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
051/22-07-2013_F
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Základní parametry: Počet poháněných náprav ? 8 ks; Počet řetězů ? 8 ks; Šířka řetězu ? 12 mm; Počet napínacích kladek ? 4 ks; Průměr řetězových kol ? 118 mm; Počet řetězových kol ? 12 ks; MORAVSKÝ VÝZKUM, s.r.o., IČ: 27773418, Datum uzavření smlouvy: 28. 6. 2013; kontaktní osoba: Ing. Petr Kopec +420 731 154 103
Ekonomické parametry
Nelze stanovit
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
61989100
Název vlastníka
Katedra robotechniky, fakulta strojní,VŠB-TU Ostrava
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—