Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Axiálně a radiálně chlazený brzdový kotouč s krytem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F15%3A86093988" target="_blank" >RIV/61989100:27230/15:86093988 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27740/15:86093988

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Axiálně a radiálně chlazený brzdový kotouč s krytem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Technické řešení se týká konstrukčního řešení axiálně i radiálně chlazeného brzdového kotouče s krytem, vhodného zejména pro závodní a sportovní automobily, letadla a další zařízení obsahující kotoučové brzdy s extrémně velkou potřebou chlazení.

  • Název v anglickém jazyce

    Axially and radially cooled brake disk with cover

  • Popis výsledku anglicky

    Axially and radially cooled brake disk with cover Technical Field The technical solution relates to structural design of axially and radially cooled brake disk with cover especially suitable for formula, racing and sports cars, aircrafts and other equipment containing disk brakes with an extremely high need for cooling

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

    JQ - Strojní zařízení a nástroje

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    BMW Aplina B6 GT3

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Nové navržený systém je také znám pod jménem G-Cooling System (GCS). GCS nabízí výhody kotoučových a částečně bubnových brzd, jelikož je částečně chráněn lopatkovým difuzorem. Difuzor směruje vzduch z ústí radiálních kanálků napříč brzdovým kotoučem, tímje dosaženo dvojího chlazení. V budoucnu tato technologie může přispět ke snížení nákladu za drahé materiály a ochránit lépe životní prostředí. Zvýší se rovněž bezpečnost na silnicích, převážně pro přeložené nákladní vozidla. GCS může být využíván v automobilovém, leteckém i vojenském průmyslu.

  • Ekonomické parametry

    Navržený prototyp slouží primárně ke snížení teploty generované na povrchu brzdového kotouče. Hlavní přínos spočívá v realizaci nového typu brzdových kotoučů, které by jednak snížili provozní teplotu, ale zároveň by se snížili náklady na výrobu a také bybyly šetrnější k životnímu prostředí. Prototyp byl testován na okruhu na Slovensku a byla podepsána licenční smlouva mezi VŠB-TUO a Trevor Group k užití Evropského patentu, viz ID záznamu 286087644 .

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    61989100

  • Název vlastníka

    Vysoká škola báňská - Technická univerzita, Fakulta strojní

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem