Axiálně a radiálně chlazený brzdový kotouč s krytem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F15%3A86093988" target="_blank" >RIV/61989100:27230/15:86093988 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27740/15:86093988
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Axiálně a radiálně chlazený brzdový kotouč s krytem
Popis výsledku v původním jazyce
Technické řešení se týká konstrukčního řešení axiálně i radiálně chlazeného brzdového kotouče s krytem, vhodného zejména pro závodní a sportovní automobily, letadla a další zařízení obsahující kotoučové brzdy s extrémně velkou potřebou chlazení.
Název v anglickém jazyce
Axially and radially cooled brake disk with cover
Popis výsledku anglicky
Axially and radially cooled brake disk with cover Technical Field The technical solution relates to structural design of axially and radially cooled brake disk with cover especially suitable for formula, racing and sports cars, aircrafts and other equipment containing disk brakes with an extremely high need for cooling
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
BMW Aplina B6 GT3
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Nové navržený systém je také znám pod jménem G-Cooling System (GCS). GCS nabízí výhody kotoučových a částečně bubnových brzd, jelikož je částečně chráněn lopatkovým difuzorem. Difuzor směruje vzduch z ústí radiálních kanálků napříč brzdovým kotoučem, tímje dosaženo dvojího chlazení. V budoucnu tato technologie může přispět ke snížení nákladu za drahé materiály a ochránit lépe životní prostředí. Zvýší se rovněž bezpečnost na silnicích, převážně pro přeložené nákladní vozidla. GCS může být využíván v automobilovém, leteckém i vojenském průmyslu.
Ekonomické parametry
Navržený prototyp slouží primárně ke snížení teploty generované na povrchu brzdového kotouče. Hlavní přínos spočívá v realizaci nového typu brzdových kotoučů, které by jednak snížili provozní teplotu, ale zároveň by se snížili náklady na výrobu a také bybyly šetrnější k životnímu prostředí. Prototyp byl testován na okruhu na Slovensku a byla podepsána licenční smlouva mezi VŠB-TUO a Trevor Group k užití Evropského patentu, viz ID záznamu 286087644 .
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
61989100
Název vlastníka
Vysoká škola báňská - Technická univerzita, Fakulta strojní
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—