Experimental and Numerical Study of Uniaxial and Multiaxial Stress-Strain Behaviour of R7T Wheel Steel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F15%3A86094685" target="_blank" >RIV/61989100:27230/15:86094685 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27740/15:86094685
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.732.91" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.732.91</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.732.91" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.732.91</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental and Numerical Study of Uniaxial and Multiaxial Stress-Strain Behaviour of R7T Wheel Steel
Popis výsledku v původním jazyce
This paper is focused on the correct description of stress-strain behavior of the R7T steel. An experimental study on the wheel steel specimens including uniaxial as well as multiaxial tests has been conducted. The main attention was paid to such effectsas ratcheting and non-proportional hardening of the material. A cyclically stable behavior of the steel under higher amplitude loading was found. The MAKOC model, which is based on the AbdelKarim-Ohno kinematic hardening rule and the Calloch isotropic hardening rule, has been applied in subsequent finite element simulations. The numerical results show very good prediction of stress-strain behaviour of the wheel steel.
Název v anglickém jazyce
Experimental and Numerical Study of Uniaxial and Multiaxial Stress-Strain Behaviour of R7T Wheel Steel
Popis výsledku anglicky
This paper is focused on the correct description of stress-strain behavior of the R7T steel. An experimental study on the wheel steel specimens including uniaxial as well as multiaxial tests has been conducted. The main attention was paid to such effectsas ratcheting and non-proportional hardening of the material. A cyclically stable behavior of the steel under higher amplitude loading was found. The MAKOC model, which is based on the AbdelKarim-Ohno kinematic hardening rule and the Calloch isotropic hardening rule, has been applied in subsequent finite element simulations. The numerical results show very good prediction of stress-strain behaviour of the wheel steel.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Applied Mechanics and Materials. Volume 708
ISSN
1662-7482
e-ISSN
—
Svazek periodika
732
Číslo periodika v rámci svazku
2015-02-16
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
91-94
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84906252027