Topologicky optimalizovaný ocelový rám s bionickými prvky a kompozitními trubkami
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F18%3A10239822" target="_blank" >RIV/61989100:27230/18:10239822 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PUV/35660&plang=CS" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PUV/35660&plang=CS</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Topologicky optimalizovaný ocelový rám s bionickými prvky a kompozitními trubkami
Popis výsledku v původním jazyce
Technické řešení spadá do oblasti dopravy a týká se kustomizace rámu pro jednostopá vozidla, zejména koloběžky, s využitím technologie 3D tisku.Topologicky optimalizovaný ocelový rám s bionickými prvky a kompozitními trubkami, vyznačující se tím, že se skládá z krku rámu s bionickými prvky, který má v přední části umístěno uchycení pro uložení vidlice, přičemž opačný konec krku rámu je rozdělen na části pro spojení s dlouhými kompozitními trubkami, které jsou spojeny s přední částí patky rámu, zadní část patky rámu je spojena s krátkými kompozitními trubkami, přičemž levá krátká kompozitní trubka je ukončena levou koncovkou pro uchycení brzdiče kotoučové brzdy a pravá krátká kompozitní trubka je zakončena pravou koncovkou. Topologicky optimalizovaný ocelový rám s bionickými prvky a kompozitními trubkami podle nároku, vyznačující se tím, že patka rámu, krk rámu, levá koncovka pro uchycení brzdiče kotoučové brzdy a pravá koncovka mají bionické prvky. Topologicky optimalizovaný ocelový rám s bionickými prvky a kompozitními trubkami, podle nároku, vyznačující se tím, že veškeré spoje jsou realizovány lepením.
Název v anglickém jazyce
Topologically optimized steel frame with bionic elements and composite tubes
Popis výsledku anglicky
The technical solution is in the field of transport and concerns the customization of the frame for single-axle vehicles, especially scooters, using 3D printing technology. Topologically optimized steel frame with bionic elements and composite tubes, characterized by the fact that it consists of a frame neck with bionic elements the rear end of the frame neck is divided into sections for joining with long composite tubes which are connected to the front of the foot of the frame, the rear portion of the foot being connected to short composite tubes, the left short composite the tube is terminated by the left end for the brake disc bracket and the right short composite tube is terminated by the right end. A topologically optimized steel frame with bionic elements and composite tubes according to the claim, characterized in that the foot of the frame, the neck of the frame, the left end for attaching the disc brake and the right end have bionic elements. A topologically optimized steel frame with bionic elements and composite tubes according to the claim, characterized in that all joints are made by gluing.
Klasifikace
Druh
F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
32459
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
—
Název vlastníka
Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava, Ostrava, Poruba, CZ
Způsob využití
B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence