Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Measurement of aerodynamic and acoustic quantities describing flow around a body placed in a wind tunnel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F19%3A10242019" target="_blank" >RIV/61989100:27230/19:10242019 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://content.sciendo.com/configurable/contentpage/journals$002fmsr$002f19$002f1$002farticle-p20.xml" target="_blank" >https://content.sciendo.com/configurable/contentpage/journals$002fmsr$002f19$002f1$002farticle-p20.xml</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/msr-2019-0004" target="_blank" >10.2478/msr-2019-0004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measurement of aerodynamic and acoustic quantities describing flow around a body placed in a wind tunnel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aerodynamically generated noise affects passenger comfort in cars, high-speed trains, and airplanes, and thus, automobile manufacturers aim for its reduction. Investigation methods of noise and vibration sources can be divided into two groups, i.e. experimental research and mathematical research. Recently, owing to the increase in computing power, research in aerodynamically generated noise (aero-acoustics) is beginning to use modern methods such as computational fluid dynamics or fluid-structure interaction. The mathematical model of turbulent flow is given by the system of partial differential equations, its solution is ambiguous and thus requires verification by physical experiment. The results of numerical methods are affected by the boundary conditions of high quality gained from the actual experiment. This article describes an application of complex measurement methodology in the aerodynamic and acoustic (vibro-acoustic) fields. The first part of the paper is focused on the specification of the experimental equipment, i.e. the wind tunnel, which was significantly upgraded in order to obtain the relevant aerodynamics and vibro-acoustics data. The paper presents specific results from the measurement of the aerodynamic and vibro-acoustic fields. (C) 2019 Miroslav Mahdal et al.

  • Název v anglickém jazyce

    Measurement of aerodynamic and acoustic quantities describing flow around a body placed in a wind tunnel

  • Popis výsledku anglicky

    Aerodynamically generated noise affects passenger comfort in cars, high-speed trains, and airplanes, and thus, automobile manufacturers aim for its reduction. Investigation methods of noise and vibration sources can be divided into two groups, i.e. experimental research and mathematical research. Recently, owing to the increase in computing power, research in aerodynamically generated noise (aero-acoustics) is beginning to use modern methods such as computational fluid dynamics or fluid-structure interaction. The mathematical model of turbulent flow is given by the system of partial differential equations, its solution is ambiguous and thus requires verification by physical experiment. The results of numerical methods are affected by the boundary conditions of high quality gained from the actual experiment. This article describes an application of complex measurement methodology in the aerodynamic and acoustic (vibro-acoustic) fields. The first part of the paper is focused on the specification of the experimental equipment, i.e. the wind tunnel, which was significantly upgraded in order to obtain the relevant aerodynamics and vibro-acoustics data. The paper presents specific results from the measurement of the aerodynamic and vibro-acoustic fields. (C) 2019 Miroslav Mahdal et al.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000867" target="_blank" >EF16_019/0000867: Centrum výzkumu pokročilých mechatronických systémů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Measurement Science Review

  • ISSN

    1335-8871

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    20-28

  • Kód UT WoS článku

    000459450100004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85062490336