Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design procedure of a topologically optimized scooter frame part

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F20%3A10245197" target="_blank" >RIV/61989100:27230/20:10245197 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2073-8994/12/5/755" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2073-8994/12/5/755</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/SYM12050755" target="_blank" >10.3390/SYM12050755</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design procedure of a topologically optimized scooter frame part

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article describes the design procedure of a topologically optimized scooter frame part. It is the rear heel of the frame, one of the four main parts of a scooter made with stainless steel 3D printing. The first part of the article deals with the design area definition and the determination of load cases for topology calculation. The second part describes the process of the topology optimization itself and the creation of the volume body based on the calculation results. Finally, the final control using an FEM (Finite Element Method) analysis and optimization of created Computer-Aided Design (CAD) data is shown. Part of the article is also a review of partial iterations and resulting versions of the designed part. Symmetry was used to define boundary conditions, which led to computing time savings, as well as during the CAD model creation, where non-parametric surfaces were mirrored to shorten the design time. (C) 2020 by the authors.

  • Název v anglickém jazyce

    Design procedure of a topologically optimized scooter frame part

  • Popis výsledku anglicky

    This article describes the design procedure of a topologically optimized scooter frame part. It is the rear heel of the frame, one of the four main parts of a scooter made with stainless steel 3D printing. The first part of the article deals with the design area definition and the determination of load cases for topology calculation. The second part describes the process of the topology optimization itself and the creation of the volume body based on the calculation results. Finally, the final control using an FEM (Finite Element Method) analysis and optimization of created Computer-Aided Design (CAD) data is shown. Part of the article is also a review of partial iterations and resulting versions of the designed part. Symmetry was used to define boundary conditions, which led to computing time savings, as well as during the CAD model creation, where non-parametric surfaces were mirrored to shorten the design time. (C) 2020 by the authors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20300 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF17_049%2F0008407" target="_blank" >EF17_049/0008407: Inovativní a aditivní technologie výroby - nová technologická řešení 3D tisku kovů a kompozitních materiálů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Symmetry

  • ISSN

    2073-8994

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000540226400073

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85085396779