Numerical simulation and experimental verification of flow through throttle valve
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F23%3A10254325" target="_blank" >RIV/61989100:27230/23:10254325 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pubs.aip.org/aip/acp/article-abstract/2672/1/020017/2867166/Numerical-simulation-and-experimental-verification?redirectedFrom=fulltext" target="_blank" >https://pubs.aip.org/aip/acp/article-abstract/2672/1/020017/2867166/Numerical-simulation-and-experimental-verification?redirectedFrom=fulltext</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/5.0119995" target="_blank" >10.1063/5.0119995</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Numerical simulation and experimental verification of flow through throttle valve
Popis výsledku v původním jazyce
The article is focused on the experimental determination of the static ?p-Q characteristics and flow numerical simulation through the throttle valve which is located in the Plexiglas manifold. The throttle valve is the hydraulic element that creates the flow resistance in the hydraulic circuit. This resistance then results in the increased pressure drop depending on the volume flow rate level during the flow through the throttle valve. The physical properties dependencies are determined for the mineral oil HV46. These dependencies are used to define fluid in the computational models. The ANSYS Fluent software is used to evaluate the partial mathematical simulations. The article deals with flow mathematical simulations through the throttle valve for the laminar model, RANS models, and LES model. The single-phase flow is taken into account in the mathematical models. The results of the numerical simulations and the experiment are compared. (C) 2023 Author(s).
Název v anglickém jazyce
Numerical simulation and experimental verification of flow through throttle valve
Popis výsledku anglicky
The article is focused on the experimental determination of the static ?p-Q characteristics and flow numerical simulation through the throttle valve which is located in the Plexiglas manifold. The throttle valve is the hydraulic element that creates the flow resistance in the hydraulic circuit. This resistance then results in the increased pressure drop depending on the volume flow rate level during the flow through the throttle valve. The physical properties dependencies are determined for the mineral oil HV46. These dependencies are used to define fluid in the computational models. The ANSYS Fluent software is used to evaluate the partial mathematical simulations. The article deals with flow mathematical simulations through the throttle valve for the laminar model, RANS models, and LES model. The single-phase flow is taken into account in the mathematical models. The results of the numerical simulations and the experiment are compared. (C) 2023 Author(s).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000867" target="_blank" >EF16_019/0000867: Centrum výzkumu pokročilých mechatronických systémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
AIP Conference Proceedings. Volume 2672
ISBN
978-0-7354-4325-9
ISSN
0094-243X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Název nakladatele
American Institute of Physics
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Horní Bečva
Datum konání akce
13. 10. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—