Modeling the Impact of Intersection Design Configurations on Traffic Flow During Peak Hour in Smart Cities: A Case Study on Urban Roads in Slovakia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F24%3A10254997" target="_blank" >RIV/61989100:27230/24:10254997 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/10552862" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/10552862</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ACCESS.2024.3412709" target="_blank" >10.1109/ACCESS.2024.3412709</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modeling the Impact of Intersection Design Configurations on Traffic Flow During Peak Hour in Smart Cities: A Case Study on Urban Roads in Slovakia
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this article is to gain valuable insights into the performance and effectiveness of intersection design configurations and their impact on traffic flow during peak hour in urban road networks. The study focuses on a case study in the second largest city of the country, and considers three different scenarios: 1) replacing some of the signalized intersection with a roundabout; 2) replacing all signalized intersections with roundabouts; and 3) optimizing the signal plans of existing signalized intersections.
Název v anglickém jazyce
Modeling the Impact of Intersection Design Configurations on Traffic Flow During Peak Hour in Smart Cities: A Case Study on Urban Roads in Slovakia
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is to gain valuable insights into the performance and effectiveness of intersection design configurations and their impact on traffic flow during peak hour in urban road networks. The study focuses on a case study in the second largest city of the country, and considers three different scenarios: 1) replacing some of the signalized intersection with a roundabout; 2) replacing all signalized intersections with roundabouts; and 3) optimizing the signal plans of existing signalized intersections.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
IEEE Access
ISSN
2169-3536
e-ISSN
2169-3536
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
83072-83090
Kód UT WoS článku
001251109900001
EID výsledku v databázi Scopus
—