Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparative Analysis of Chatbots Using Large Language Models for Web Development Tasks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F24%3A10255960" target="_blank" >RIV/61989100:27230/24:10255960 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2076-3417/14/21/10048" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2076-3417/14/21/10048</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/app142110048" target="_blank" >10.3390/app142110048</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparative Analysis of Chatbots Using Large Language Models for Web Development Tasks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this study, we compare the performance of five chatbots using large language models (LLMs) in handling web development tasks. Three human testers asked each chatbot nine predefined questions related to creating a simple website with a dynamic form and database integration. The questions covered tasks such as generating a web document structure, designing a layout, creating a form, and implementing database queries. The chatbots&apos; outputs were ranked based on accuracy, completeness, creativity, and security. The experiment reveals that conversational chatbots are adept at managing complex tasks, while programming assistants require more precisely formulated tasks or the ability to generate new responses to address irrelevant outputs. The findings suggest that conversational chatbots are more capable of handling a broader range of web development tasks with minimal supervision, whereas programming assistants need more precise task definitions to achieve comparable results. This study contributes to understanding the strengths and limitations of various LLM-based chatbots in practical coding scenarios, offering insights for their application in web development.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparative Analysis of Chatbots Using Large Language Models for Web Development Tasks

  • Popis výsledku anglicky

    In this study, we compare the performance of five chatbots using large language models (LLMs) in handling web development tasks. Three human testers asked each chatbot nine predefined questions related to creating a simple website with a dynamic form and database integration. The questions covered tasks such as generating a web document structure, designing a layout, creating a form, and implementing database queries. The chatbots&apos; outputs were ranked based on accuracy, completeness, creativity, and security. The experiment reveals that conversational chatbots are adept at managing complex tasks, while programming assistants require more precisely formulated tasks or the ability to generate new responses to address irrelevant outputs. The findings suggest that conversational chatbots are more capable of handling a broader range of web development tasks with minimal supervision, whereas programming assistants need more precise task definitions to achieve comparable results. This study contributes to understanding the strengths and limitations of various LLM-based chatbots in practical coding scenarios, offering insights for their application in web development.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applied Sciences

  • ISSN

    2076-3417

  • e-ISSN

    2076-3417

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    21

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    001350975200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85208599764