Train Approach Detection System Based on Track Impedance Measurements
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F24%3A10256347" target="_blank" >RIV/61989100:27230/24:10256347 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27240/24:10256347
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/10559535" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/10559535</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EPE61521.2024.10559535" target="_blank" >10.1109/EPE61521.2024.10559535</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Train Approach Detection System Based on Track Impedance Measurements
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents the principle used in the development of a device for measuring the distance of a train from a level crossing, which is based on the measured impedance of the track circuit shorted by a train axle i.e. based on the measurements of the real parameters of a track circuit. A hardware simulation model of the track circuit was built and used during the development of the measurement device. This paper concludes by presenting the results of a pilot operation of the measuring device on a real track and shows the measured impedance and phase waveforms obtained when a train passes a level crossing.
Název v anglickém jazyce
Train Approach Detection System Based on Track Impedance Measurements
Popis výsledku anglicky
The paper presents the principle used in the development of a device for measuring the distance of a train from a level crossing, which is based on the measured impedance of the track circuit shorted by a train axle i.e. based on the measurements of the real parameters of a track circuit. A hardware simulation model of the track circuit was built and used during the development of the measurement device. This paper concludes by presenting the results of a pilot operation of the measuring device on a real track and shows the measured impedance and phase waveforms obtained when a train passes a level crossing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 2024 24th International Scientific Conference on Electric Power Engineering (EPE) : May 15-17, 2024, Hotel Dlouhé Stráně, Kouty nad Desnou, Czech Republic
ISBN
979-8-3503-4876-7
ISSN
2376-5623
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
186-191
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Kouty nad Desnou
Datum konání akce
15. 5. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
001261334000030