Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

WAY OF STRESS AND DEFORMATION CALCULATIONS IN THE RAILS AND ANCHOR PINS OF MINING RACK-RAILWAY TRACK

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F24%3A10256874" target="_blank" >RIV/61989100:27230/24:10256874 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27240/24:10256874

  • Výsledek na webu

    <a href="https://sciendo.com/article/10.2478/scjme-2024-0031" target="_blank" >https://sciendo.com/article/10.2478/scjme-2024-0031</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/scjme-2024-0031" target="_blank" >10.2478/scjme-2024-0031</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    WAY OF STRESS AND DEFORMATION CALCULATIONS IN THE RAILS AND ANCHOR PINS OF MINING RACK-RAILWAY TRACK

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Article deals with the calculation issues of deflection and stress in the rail and pins, which are a part of the anchoring design for rack-railway tracks. The rack-railway track, is intended for the transport of excessively heavy loads and people inside mines. A longitudinal track dip can be up to ± 35deg. Practical application is focused on the calculations of pins and rails, for which a novel combination of analytical approaches and FEM is used, with dynamic loading and the theory of beams on an elastic foundation. The methodology is explained in details and the first results are listed. Everything stated in this article can be used to design transport systems not only in mining/underground constructions.POZNÁMKA: V první verzi článku bylo omylem zkomoleno příjmení jednoho z autorů. Správně je Fries, bylo napsáno Freis.

  • Název v anglickém jazyce

    WAY OF STRESS AND DEFORMATION CALCULATIONS IN THE RAILS AND ANCHOR PINS OF MINING RACK-RAILWAY TRACK

  • Popis výsledku anglicky

    Article deals with the calculation issues of deflection and stress in the rail and pins, which are a part of the anchoring design for rack-railway tracks. The rack-railway track, is intended for the transport of excessively heavy loads and people inside mines. A longitudinal track dip can be up to ± 35deg. Practical application is focused on the calculations of pins and rails, for which a novel combination of analytical approaches and FEM is used, with dynamic loading and the theory of beams on an elastic foundation. The methodology is explained in details and the first results are listed. Everything stated in this article can be used to design transport systems not only in mining/underground constructions.POZNÁMKA: V první verzi článku bylo omylem zkomoleno příjmení jednoho z autorů. Správně je Fries, bylo napsáno Freis.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Strojnícky časopis

  • ISSN

    0039-2472

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    74

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    27-44

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85213071503