WAY OF STRESS AND DEFORMATION CALCULATIONS IN THE RAILS AND ANCHOR PINS OF MINING RACK-RAILWAY TRACK
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F24%3A10256874" target="_blank" >RIV/61989100:27230/24:10256874 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27240/24:10256874
Výsledek na webu
<a href="https://sciendo.com/article/10.2478/scjme-2024-0031" target="_blank" >https://sciendo.com/article/10.2478/scjme-2024-0031</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/scjme-2024-0031" target="_blank" >10.2478/scjme-2024-0031</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
WAY OF STRESS AND DEFORMATION CALCULATIONS IN THE RAILS AND ANCHOR PINS OF MINING RACK-RAILWAY TRACK
Popis výsledku v původním jazyce
Article deals with the calculation issues of deflection and stress in the rail and pins, which are a part of the anchoring design for rack-railway tracks. The rack-railway track, is intended for the transport of excessively heavy loads and people inside mines. A longitudinal track dip can be up to ± 35deg. Practical application is focused on the calculations of pins and rails, for which a novel combination of analytical approaches and FEM is used, with dynamic loading and the theory of beams on an elastic foundation. The methodology is explained in details and the first results are listed. Everything stated in this article can be used to design transport systems not only in mining/underground constructions.POZNÁMKA: V první verzi článku bylo omylem zkomoleno příjmení jednoho z autorů. Správně je Fries, bylo napsáno Freis.
Název v anglickém jazyce
WAY OF STRESS AND DEFORMATION CALCULATIONS IN THE RAILS AND ANCHOR PINS OF MINING RACK-RAILWAY TRACK
Popis výsledku anglicky
Article deals with the calculation issues of deflection and stress in the rail and pins, which are a part of the anchoring design for rack-railway tracks. The rack-railway track, is intended for the transport of excessively heavy loads and people inside mines. A longitudinal track dip can be up to ± 35deg. Practical application is focused on the calculations of pins and rails, for which a novel combination of analytical approaches and FEM is used, with dynamic loading and the theory of beams on an elastic foundation. The methodology is explained in details and the first results are listed. Everything stated in this article can be used to design transport systems not only in mining/underground constructions.POZNÁMKA: V první verzi článku bylo omylem zkomoleno příjmení jednoho z autorů. Správně je Fries, bylo napsáno Freis.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Strojnícky časopis
ISSN
0039-2472
e-ISSN
—
Svazek periodika
74
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
27-44
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85213071503