Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozbor ztrát v regulovaném pohonu elektromobilu s asynchronním motorem a napěťovým měničem kmitočtu napájeným z Pb baterií

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F05%3A00012298" target="_blank" >RIV/61989100:27240/05:00012298 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Power losses analysis of vector control electric vehicle drives with induction motor and with battery-powered voltage-inverter

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This work analyses power losses of vector control electric vehicle drives with squirrel-cage induction motor and voltage inverter with IGBTs powered by lead-acid battery. These losses are mainly comprised of losses in frequency converter and induction motor and eventually in loading mechanism. Major part of the frequency converter losses is comprised of the energy loss inside of the power semiconductor devices (conduction losses, switching losses). Major part of the induction motor losses is comprised of the energy loss in stator and rotor winding (Joule's losses) and in magnetic stator circuit (ferrite losses). Knowledge of the energy balance of the complete drive is very important from the point of view of its efficiency and in case of the electric vehicle drive has direct connection with its landing run.

  • Název v anglickém jazyce

    Power losses analysis of vector control electric vehicle drives with induction motor and with battery-powered voltage-inverter

  • Popis výsledku anglicky

    This work analyses power losses of vector control electric vehicle drives with squirrel-cage induction motor and voltage inverter with IGBTs powered by lead-acid battery. These losses are mainly comprised of losses in frequency converter and induction motor and eventually in loading mechanism. Major part of the frequency converter losses is comprised of the energy loss inside of the power semiconductor devices (conduction losses, switching losses). Major part of the induction motor losses is comprised of the energy loss in stator and rotor winding (Joule's losses) and in magnetic stator circuit (ferrite losses). Knowledge of the energy balance of the complete drive is very important from the point of view of its efficiency and in case of the electric vehicle drive has direct connection with its landing run.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Wofex 2005

  • ISBN

    80-248-0866-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Název nakladatele

    VŠB TU Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    22. 9. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku