Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Moderní způsoby řízení pohonu elektromobilu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F06%3A00013578" target="_blank" >RIV/61989100:27240/06:00013578 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Moderní způsoby řízení pohonu elektromobilu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Poznatky v oblasti elektrických pohonů se neustále rychle vyvíjí. V důsledku rozvoje mikroprocesorové techniky se neustále rozvíjí nové moderní metody řízení. Těchto metod je pak využíváno pro nejrůznější typy elektrických pohonů. Jedním z velmi perspektivního nasazení je aplikace pro pohonnou jednotku elektromobilu. Střídavé regulované pohony však vyžadují dosti náročné řízení, které lze realizovat pouze s využitím moderní mikropočítačové techniky a s aplikací moderních signálových procesorů. Vysoká výpočetní rychlost moderních signálových procesorů umožňuje výzkum a realizaci nových metod řízení střídavých elektrických pohonů. K těmto metodám vhodných pro řízení pohonu elektromobilu také patří bezesporu přímé řízení momentu střídavých motorů. V příspěvku budou popsány metody přímého řízení momentu asynchronního motoru a synchronního motoru s permanentními magnety jako pohonných jednotek elektromobilu.

  • Název v anglickém jazyce

    Modern control of electric vehicle drive

  • Popis výsledku anglicky

    Electrical drives knowledge was developed very rapidly away. New modern control methods were developed away by microprocessor techniques expansion. These methods were used for different type of electrical drives. The one perspective part is application for electric road vehicle drive unit. A.C. controlled drives needs very exacting driving, which can be realised only by the using of modern microprocessor techniques with modern signal processor application. The high computation speed of modern signal processor allows development and implementation of new A.C. drives control methods. Suitable method for electric road vehicle control is also direct torque control of A.C. motors. The direct torque control of induction motor or direct torque control of permanent magnet synchronous motor for electric road vehicle drive unit will be describe in this contribution

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP102%2F04%2FP090" target="_blank" >GP102/04/P090: Výzkum bezsensorových střídavých elektrických pohonů se synchronním motorem s permanentními magnety</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Elektroenergetika - ELEN 2006

  • ISBN

    80-239-7650-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    85-89

  • Název nakladatele

    ČVTU FEI Praha

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku