Moderní způsoby řízení pohonu elektromobilu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F06%3A00013578" target="_blank" >RIV/61989100:27240/06:00013578 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Moderní způsoby řízení pohonu elektromobilu
Popis výsledku v původním jazyce
Poznatky v oblasti elektrických pohonů se neustále rychle vyvíjí. V důsledku rozvoje mikroprocesorové techniky se neustále rozvíjí nové moderní metody řízení. Těchto metod je pak využíváno pro nejrůznější typy elektrických pohonů. Jedním z velmi perspektivního nasazení je aplikace pro pohonnou jednotku elektromobilu. Střídavé regulované pohony však vyžadují dosti náročné řízení, které lze realizovat pouze s využitím moderní mikropočítačové techniky a s aplikací moderních signálových procesorů. Vysoká výpočetní rychlost moderních signálových procesorů umožňuje výzkum a realizaci nových metod řízení střídavých elektrických pohonů. K těmto metodám vhodných pro řízení pohonu elektromobilu také patří bezesporu přímé řízení momentu střídavých motorů. V příspěvku budou popsány metody přímého řízení momentu asynchronního motoru a synchronního motoru s permanentními magnety jako pohonných jednotek elektromobilu.
Název v anglickém jazyce
Modern control of electric vehicle drive
Popis výsledku anglicky
Electrical drives knowledge was developed very rapidly away. New modern control methods were developed away by microprocessor techniques expansion. These methods were used for different type of electrical drives. The one perspective part is application for electric road vehicle drive unit. A.C. controlled drives needs very exacting driving, which can be realised only by the using of modern microprocessor techniques with modern signal processor application. The high computation speed of modern signal processor allows development and implementation of new A.C. drives control methods. Suitable method for electric road vehicle control is also direct torque control of A.C. motors. The direct torque control of induction motor or direct torque control of permanent magnet synchronous motor for electric road vehicle drive unit will be describe in this contribution
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP102%2F04%2FP090" target="_blank" >GP102/04/P090: Výzkum bezsensorových střídavých elektrických pohonů se synchronním motorem s permanentními magnety</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Elektroenergetika - ELEN 2006
ISBN
80-239-7650-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
85-89
Název nakladatele
ČVTU FEI Praha
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—