Aplikace Fuzzy logiky v řízení spínaného reluktančního motoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F06%3A00013579" target="_blank" >RIV/61989100:27240/06:00013579 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Application of Fuzzy Logic In Control Switched Reluctance Motor
Popis výsledku v původním jazyce
The flux linkage of switched reluctance motor (SRM) depends on the stator current and position between the rotor and stator poles. The fact determines that during control of SRM current with the help of classical PI controllers in a wide regulation rangeunsatisfied results occur. The main reasons of the mentioned situation are big changes of the stator inductance depending on the stator current and rotor position. In a switched reluctance motor the stator phase inductance is a non-linear function of the stator phase current and rotor position. Fuzzy controller and fuzzy logic are generally non-linear systems; hence they can provide better performance in this case. Fuzzy controller is mostly presented as a direct fuzzy controller or as a system, whichrealizes continued changing parameters of other controller, so-called fuzzy supervisor. Referring to the usage of fuzzy logic as a supervisor of conventional PI controller in control of SRM possible improvement occurs.
Název v anglickém jazyce
Application of Fuzzy Logic In Control Switched Reluctance Motor
Popis výsledku anglicky
The flux linkage of switched reluctance motor (SRM) depends on the stator current and position between the rotor and stator poles. The fact determines that during control of SRM current with the help of classical PI controllers in a wide regulation rangeunsatisfied results occur. The main reasons of the mentioned situation are big changes of the stator inductance depending on the stator current and rotor position. In a switched reluctance motor the stator phase inductance is a non-linear function of the stator phase current and rotor position. Fuzzy controller and fuzzy logic are generally non-linear systems; hence they can provide better performance in this case. Fuzzy controller is mostly presented as a direct fuzzy controller or as a system, whichrealizes continued changing parameters of other controller, so-called fuzzy supervisor. Referring to the usage of fuzzy logic as a supervisor of conventional PI controller in control of SRM possible improvement occurs.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA102%2F05%2F2080" target="_blank" >GA102/05/2080: Výzkum aplikací umělé inteligence v řízení elektrických pohonů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Advances in Electrical and Electronic Engineering
ISSN
1336-1376
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
68-71
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—