Využití moderních způsobů řízení střídavých motorů v pohonu elektromobilu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F08%3A00018911" target="_blank" >RIV/61989100:27240/08:00018911 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití moderních způsobů řízení střídavých motorů v pohonu elektromobilu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá výběrem a aplikací vhodných metod řízení na pohon elektromobilu, jenž je tvořen asynchronním motorem, napěťovým střídačem a trakčním akumulátorem. Byly vybrány dva regulační algoritmy. Jeden vychází z vektorového řízení a druhý pak zmetody přímého řízení momentu střídavých strojů. Základní regulační struktury obou metod byly dále doplněny o regulaci proudu odebíraného z akumulátoru a regulaci otáček motoru. Struktury byly dále doplněny optimalizací, která zajišťuje minimální ztrátyv elektromotoru. V programovacím jazyce C byly vytvořeny algoritmy pro řídicí systém s DSP. Chování pohonu s oběma metodami bylo ověřeno v laboratoři a ověřuje se na silnici.
Název v anglickém jazyce
Application of Modern Control Methods of AC Motors in Electromobile Drive
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the choice and the application of suitable electromobile drive control methods. The drive consists of induction motor, voltage inverter and traction accumulator. Two control algorithms were chosen. One of them is based on vector control and the other on direct torque control of AC machines method. The basic control structures of both algorithms were further supplemented by accumulator DC current control and motor speed control. And further by electromotor losses optimization. The algorithms for DSP control system were programmed in C language. The behaviour of the drive with the methods was tested in laboratory and is being tested in traffic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Celostátní konference Elektrické pohony výkonová elektronika 2008
ISBN
978-80-7204-603-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
10. 11. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—