Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití moderních způsobů řízení střídavých motorů v pohonu elektromobilu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F08%3A00018911" target="_blank" >RIV/61989100:27240/08:00018911 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití moderních způsobů řízení střídavých motorů v pohonu elektromobilu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá výběrem a aplikací vhodných metod řízení na pohon elektromobilu, jenž je tvořen asynchronním motorem, napěťovým střídačem a trakčním akumulátorem. Byly vybrány dva regulační algoritmy. Jeden vychází z vektorového řízení a druhý pak zmetody přímého řízení momentu střídavých strojů. Základní regulační struktury obou metod byly dále doplněny o regulaci proudu odebíraného z akumulátoru a regulaci otáček motoru. Struktury byly dále doplněny optimalizací, která zajišťuje minimální ztrátyv elektromotoru. V programovacím jazyce C byly vytvořeny algoritmy pro řídicí systém s DSP. Chování pohonu s oběma metodami bylo ověřeno v laboratoři a ověřuje se na silnici.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of Modern Control Methods of AC Motors in Electromobile Drive

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the choice and the application of suitable electromobile drive control methods. The drive consists of induction motor, voltage inverter and traction accumulator. Two control algorithms were chosen. One of them is based on vector control and the other on direct torque control of AC machines method. The basic control structures of both algorithms were further supplemented by accumulator DC current control and motor speed control. And further by electromotor losses optimization. The algorithms for DSP control system were programmed in C language. The behaviour of the drive with the methods was tested in laboratory and is being tested in traffic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Celostátní konference Elektrické pohony výkonová elektronika 2008

  • ISBN

    978-80-7204-603-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Vysoké učení technické v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    10. 11. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku