Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problem Solving of Low Data Throughput on Mobile Devices by Artefacts Prebuffering

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F09%3A00021402" target="_blank" >RIV/61989100:27240/09:00021402 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Problem Solving of Low Data Throughput on Mobile Devices by Artefacts Prebuffering

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with a problem of low data throughput on wirelessly connected mobile devices and a possibility to solve this problem by prebuffering of selected artefacts. The basics are in determining the problem parts of a mobile device and solve the problem by a model of data prebuffering-based system enhancement for locating and tracking users inside the buildings. The framework uses a WiFi network infrastructure to allow the mobile device determine its indoor position. User location is used for data prebuffering and for pushing information from a server to PDAs. All server data are saved as artefacts with its indol position information. Accessing prebuffered data on a mobile device can significantly improve a response time needed to view large multimedia data. The solution was tested on a facility management information system built on purpose with a testing collection of about hundred large size artefacts.

  • Název v anglickém jazyce

    Problem Solving of Low Data Throughput on Mobile Devices by Artefacts Prebuffering

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with a problem of low data throughput on wirelessly connected mobile devices and a possibility to solve this problem by prebuffering of selected artefacts. The basics are in determining the problem parts of a mobile device and solve the problem by a model of data prebuffering-based system enhancement for locating and tracking users inside the buildings. The framework uses a WiFi network infrastructure to allow the mobile device determine its indoor position. User location is used for data prebuffering and for pushing information from a server to PDAs. All server data are saved as artefacts with its indol position information. Accessing prebuffered data on a mobile device can significantly improve a response time needed to view large multimedia data. The solution was tested on a facility management information system built on purpose with a testing collection of about hundred large size artefacts.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0567" target="_blank" >1M0567: Centrum aplikované kybernetiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    EURASIP Journal on Wireless Communications and Networking

  • ISSN

    1687-1499

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2009

  • Číslo periodika v rámci svazku

    802523

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000274919400001

  • EID výsledku v databázi Scopus