Duální jednotka výkonového měniče s vodním chlazením pro automobilové aplikace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F10%3A10225220" target="_blank" >RIV/61989100:27240/10:10225220 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Duální jednotka výkonového měniče s vodním chlazením pro automobilové aplikace
Popis výsledku v původním jazyce
Výkonový dvojitý měnič poskytuje nezávislé řízení dvou trakčních motorů. Jeho konstrukční provedení z hlediska vibrací a krytí IP je koncipováno pro montáž přímo na nápravu vozidla. Měnič se připojuje přímo na trakční akumulátor, který zabezpečuje napájení hlavního silového obvodu a pomocných obvodů, dále je měnič napájen pomocných obvodem, reprezentujícím v automobilu 12V baterii, která napájí pouze výkonové stykače připojující měnič k trakční baterii. Střídavý měnič napětí je osazen kapalinovým chladičem, zabezpečující kvalitní odvádění tepla vznikajícího při spínání výkonových polovodičových IGBT modulů. Součástí měniče jsou i pomocné obvody, jako například napájecí zdroje pomocných obvodů, měřicí a vyhodnocovací moduly, budicí obvody a dva nezávislé mikroprocesorové moduly osazeny 16bitovým signálovým mikroprocesorem Freescale MC56F8037.
Název v anglickém jazyce
Dual power converter with a water cooling system for automotive applications
Popis výsledku anglicky
Dual power converter provides independent control of two traction motors. Its structural design in terms of vibration and the IP is designed for mounting directly to the vehicle axle. The drive connects directly to the traction battery, which provides the main power supply circuit and auxiliary circuits, then the drive is powered auxiliary circuit, representing the car's 12V battery, which supplies only the power contactor connecting the drive to the traction battery. AC inverter is equipped with liquidcooler, providing good heat dissipation resulting from switching IGBT power semiconductor modules. The converters are also auxiliary circuits, such as auxiliary power source circuits, measurement and evaluation module, excitation circuits, and two independent 16-bit microprocessor modules equipped with Freescale's digital signal microprocessor MC56F8037.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA102%2F08%2F0775" target="_blank" >GA102/08/0775: Nové struktury a řídicí algoritmy mobilních hybridních systémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
078/03-11-2010_F
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Výkon připojeného motoru 2x 18,5kW, napětí akumulátorové baterie (maximální vstupní napětí) 400VDC, maximální fázový proud 130A, řídicí systém 2x 16bitový signálový kontrolér Freescale, kapalinové chlazení
Ekonomické parametry
Zvýšení konkurenceschopnosti, inovace stávajících zařízení.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
61989100
Název vlastníka
VŠB - Technická univerzita Ostrava
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—