Experimentální ověření vlivu filtračně-kompenzačního zařízení na provoz trakční transformovny
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F10%3A86075332" target="_blank" >RIV/61989100:27240/10:86075332 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Experimentální ověření vlivu filtračně-kompenzačního zařízení na provoz trakční transformovny
Popis výsledku v původním jazyce
Trakční transformovna se používá k napájení střídavé železniční trakce. Je obvykle vybavena jednofázový transformátorem 110/27 kV se jmenovitým výkonem 10 MVA, který patří k největším zdrojům napěťové nesymetrie a harmonických v elektrizační soustavě. Zaúčelem eliminace harmonických proudu a zvýšení účiníku trakční zátěže je transformovna vybavena filtračně kompenzačním zařízením, zapojeným na sekundární stranu trakčního transformátoru. V příspěvku je na základě charakteristických hodnot veličin primární strany trakčního transformátoru, získaných z naměřených okamžitých hodnot napětí a proudu posouzen vliv filtračně kompenzačního zařízení na kvalitu napětí napájecí sítě.
Název v anglickém jazyce
Experimental verification of tuned capacitor bank impact on traction transformer sub - station
Popis výsledku anglicky
The traction transformer substation is used to the feeding of AC railway traction 25 kV, 50 Hz. There is usually installed a single-phase transformer 110/27 kV with the rated power 10 MVA in the substation. The traction transformer belongs to the biggestorigins of the asymmetry and current harmonics in the power system. Therefore it has marked impact on the energy quality in the point of their connecting to the supply network. There is the filtration compensation equipment (FCE) for this purpose in thetraction transformer substation to decrease current harmonics and to increase a power factor low value of the traction load. This paper deals with the evaluation of characteristic values on the primary side of the traction transformer determined from measured instant voltage and current values. There are discussed two operating conditions, namely with the connected and disconnected FCE to the secondary side of the traction transformer. Finally, it is shown an influence of the FCE on the
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ME08039" target="_blank" >ME08039: Analýza vlivů elektrické vozby na napájecí energetickou soustavu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 11th International Scienticic Conference Electric Power Engineering 2010
ISBN
978-80-214-4094-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
University of Technology
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
4. 5. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000284981100085