Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimentální ověření vlivu filtračně-kompenzačního zařízení na provoz trakční transformovny

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F10%3A86075332" target="_blank" >RIV/61989100:27240/10:86075332 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Experimentální ověření vlivu filtračně-kompenzačního zařízení na provoz trakční transformovny

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Trakční transformovna se používá k napájení střídavé železniční trakce. Je obvykle vybavena jednofázový transformátorem 110/27 kV se jmenovitým výkonem 10 MVA, který patří k největším zdrojům napěťové nesymetrie a harmonických v elektrizační soustavě. Zaúčelem eliminace harmonických proudu a zvýšení účiníku trakční zátěže je transformovna vybavena filtračně kompenzačním zařízením, zapojeným na sekundární stranu trakčního transformátoru. V příspěvku je na základě charakteristických hodnot veličin primární strany trakčního transformátoru, získaných z naměřených okamžitých hodnot napětí a proudu posouzen vliv filtračně kompenzačního zařízení na kvalitu napětí napájecí sítě.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental verification of tuned capacitor bank impact on traction transformer sub - station

  • Popis výsledku anglicky

    The traction transformer substation is used to the feeding of AC railway traction 25 kV, 50 Hz. There is usually installed a single-phase transformer 110/27 kV with the rated power 10 MVA in the substation. The traction transformer belongs to the biggestorigins of the asymmetry and current harmonics in the power system. Therefore it has marked impact on the energy quality in the point of their connecting to the supply network. There is the filtration compensation equipment (FCE) for this purpose in thetraction transformer substation to decrease current harmonics and to increase a power factor low value of the traction load. This paper deals with the evaluation of characteristic values on the primary side of the traction transformer determined from measured instant voltage and current values. There are discussed two operating conditions, namely with the connected and disconnected FCE to the secondary side of the traction transformer. Finally, it is shown an influence of the FCE on the

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ME08039" target="_blank" >ME08039: Analýza vlivů elektrické vozby na napájecí energetickou soustavu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 11th International Scienticic Conference Electric Power Engineering 2010

  • ISBN

    978-80-214-4094-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    University of Technology

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    4. 5. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000284981100085