Srovnání růstu únavových trhlin z okraje a povrchu pravděpodobnostním výpočtem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F11%3A86079000" target="_blank" >RIV/61989100:27240/11:86079000 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27120/11:86079000
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Srovnání růstu únavových trhlin z okraje a povrchu pravděpodobnostním výpočtem
Popis výsledku v původním jazyce
Pomocí Přímého Optimalizovaného Pravděpodobnostního Výpočtu (metoda POPV), mohou být stanoveny přípustné rozměry únavových trhlin v cyklicky namáhaných ocelových kosntrukcích a mostech. Přitom je stanovena pravděpodobnost tří základních jevů, které jsouspojeny s šířením únavových trhlin, které se mohou vyskytnout v jakémkoli čase t životnosti konstrukce. tyto pravděpodobností jsou stanoveny na základě analýzy funkce spolehlivosti pro každý rok provozu stavby a jsou východiskem pro definici podmíněné pravděpodobnosti, vedoucí k definovaní systému kontrol konstrukce, zaměřených na její únavové poškození. Studie se zabývá teoretickou a praktickou aplikaci metody POPV pro spolehlivostní zhodnocení cyklicky namáhané konstrukce pro konkrétní detail železobetonového mostu a porovnává dva druhy únavových trhlin z hlediska rychlosti jejich šíření.
Název v anglickém jazyce
Comparison of growth of fatigue cracks from the edge and surface using probability calculation
Popis výsledku anglicky
Using the Direct Optimized Probabilistic Calculation (DOProC method), the permitted size of fatigue cracks in steel structures and steel bridges which are subject to fatigue and probabilities can be determined for basic phenomena. Such phenomena are connected with propagation of fatigue cracks which may occur in any t time of the service life. The probabilities determined on the basis of the reliability function analysis for each year of operation of the construction are the starting point for the conditionally probabilistic definition of inspections times for such steel structures or bridges which are subject to cyclical loads. The paper discusses theoretical and practical application of the method for assessment of cyclically loaded construction fora specific detail of a reinforced concrete bridge and compares two types of the fatigue cracks in terms of speed of their propagation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 5th International Conference on Dynamics of Civil Engineering and Transport Structures and Wind Engineering
ISBN
978-80-554-0354-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
121-124
Název nakladatele
Technická univerzita
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Jasná pod Chopkom
Datum konání akce
30. 5. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—