Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Srovnání růstu únavových trhlin z okraje a povrchu pravděpodobnostním výpočtem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F11%3A86079000" target="_blank" >RIV/61989100:27240/11:86079000 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27120/11:86079000

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Srovnání růstu únavových trhlin z okraje a povrchu pravděpodobnostním výpočtem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pomocí Přímého Optimalizovaného Pravděpodobnostního Výpočtu (metoda POPV), mohou být stanoveny přípustné rozměry únavových trhlin v cyklicky namáhaných ocelových kosntrukcích a mostech. Přitom je stanovena pravděpodobnost tří základních jevů, které jsouspojeny s šířením únavových trhlin, které se mohou vyskytnout v jakémkoli čase t životnosti konstrukce. tyto pravděpodobností jsou stanoveny na základě analýzy funkce spolehlivosti pro každý rok provozu stavby a jsou východiskem pro definici podmíněné pravděpodobnosti, vedoucí k definovaní systému kontrol konstrukce, zaměřených na její únavové poškození. Studie se zabývá teoretickou a praktickou aplikaci metody POPV pro spolehlivostní zhodnocení cyklicky namáhané konstrukce pro konkrétní detail železobetonového mostu a porovnává dva druhy únavových trhlin z hlediska rychlosti jejich šíření.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of growth of fatigue cracks from the edge and surface using probability calculation

  • Popis výsledku anglicky

    Using the Direct Optimized Probabilistic Calculation (DOProC method), the permitted size of fatigue cracks in steel structures and steel bridges which are subject to fatigue and probabilities can be determined for basic phenomena. Such phenomena are connected with propagation of fatigue cracks which may occur in any t time of the service life. The probabilities determined on the basis of the reliability function analysis for each year of operation of the construction are the starting point for the conditionally probabilistic definition of inspections times for such steel structures or bridges which are subject to cyclical loads. The paper discusses theoretical and practical application of the method for assessment of cyclically loaded construction fora specific detail of a reinforced concrete bridge and compares two types of the fatigue cracks in terms of speed of their propagation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 5th International Conference on Dynamics of Civil Engineering and Transport Structures and Wind Engineering

  • ISBN

    978-80-554-0354-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    121-124

  • Název nakladatele

    Technická univerzita

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Jasná pod Chopkom

  • Datum konání akce

    30. 5. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku