Úroveň rychlostních schopností děvčat a základní škole s rozšířenou výukou tělesné výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F11%3A86080706" target="_blank" >RIV/61989100:27240/11:86080706 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Úroveň rychlostních schopností děvčat a základní škole s rozšířenou výukou tělesné výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Motorické testy jsou zdrojem důležitých informací potřebných pro řízení tělovýchovného a tréninkového procesu a jsou široce využívány v tělovýchovném výzkumu, tělovýchovné praxi a také při výběru sportovních talentů. V předloženém příspěvku chtějí autořiseznámit odbornou veřejnost, trenéry a učitele s úrovní rychlostních schopností dívek 6. tříd ZŠ s rozšířenou tělesnou výchovou. Celkem byly v letech 2000-2009 testovány 104 dívky ZŠ. Ke statistickému zpracování získaných výsledků v testu sprint na 50 mbyla použita jednofaktorová ANOVA, na jejíž základě můžeme konstatovat, že v období 2000?2009 došlo ke statistický významným rozdílům v úrovni rychlostních schopností, které mají velký význam nejen pro atletické disciplíny, ale jsou důležité i pro dalšísportovní odvětví. Naše výsledky mohou také sloužit k porovnání výkonnosti dívek šestých tříd podobně (sportovně) zaměřených základních škol v testu rychlostních schopností (sprint na 50 metrů).
Název v anglickém jazyce
The speed abilities level of the sixth class girl students of an elementary school with extended teaching of physical education
Popis výsledku anglicky
This report sums up the results of our research, carried out between the years 2000 and 2009, into the sprinting abilities of year six female students undergoing additional physical education classes. Test results of motor skills are an important sourceof information which can be further used in structuring the process of physical education and sports training. Moreover, such tests can be widely used in physical education research, in physical training practice and as a means of selecting students gifted at sports. In total,104 female secondary school students were tested. In brief, it is possible to conclude that throughout the period of our research, these year six female students had statistically signifi cant diff erences sprinting abilities. This is an important fi nding for trainers and teachers as sprinting ability has a great impact not only on other athletic disciplines but also plays a role in other fi elds of sport. Our research results can be compared to those of other y
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Sportiva
ISSN
1802-7679
e-ISSN
—
Svazek periodika
2011/5-1
Číslo periodika v rámci svazku
2011
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
125-131
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—