Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Efficient Propulsion Structure with an Axiial Flux Rotary Converet for HEV Drive Unit

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F11%3A86080945" target="_blank" >RIV/61989100:27240/11:86080945 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Efficient Propulsion Structure with an Axiial Flux Rotary Converet for HEV Drive Unit

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes an efficient axial flux arrangement of the four quadrant rotary converter for hybrid electric vehicles. The design of the axial flux wound stator and both axial flux squirrel cage rotors is based on the arrangement of radial air gapinduction motor and permanent magnet synchronous motor. The method of constant magnetic circuit volume is utilized for dimensions conversion, which results into basic dimensions of stator and rotor discs in axial flux conception. This allows the creationof real 3D models in the CAD application. Finally, the finite element simulation of magnetic flux density and magnetic flux vector map in the area of axial flux stator pack are presented in the concluding part of this paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Efficient Propulsion Structure with an Axiial Flux Rotary Converet for HEV Drive Unit

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes an efficient axial flux arrangement of the four quadrant rotary converter for hybrid electric vehicles. The design of the axial flux wound stator and both axial flux squirrel cage rotors is based on the arrangement of radial air gapinduction motor and permanent magnet synchronous motor. The method of constant magnetic circuit volume is utilized for dimensions conversion, which results into basic dimensions of stator and rotor discs in axial flux conception. This allows the creationof real 3D models in the CAD application. Finally, the finite element simulation of magnetic flux density and magnetic flux vector map in the area of axial flux stator pack are presented in the concluding part of this paper.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Advances in Electrical and Electronic Engineering

  • ISSN

    1804-3119

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    136-142

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus