An application of fractional intelligent robust controller for electromechanical valve
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F11%3A86097048" target="_blank" >RIV/61989100:27240/11:86097048 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/WICT.2011.6141274" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/WICT.2011.6141274</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/WICT.2011.6141274" target="_blank" >10.1109/WICT.2011.6141274</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
An application of fractional intelligent robust controller for electromechanical valve
Popis výsledku v původním jazyce
The paper analyzed and model of a fault tolerant electromechanical controlled worm gear driven fuel shut off valve for aerospace application. The analysis is mainly on design a reduced order fractional controller. This is for controlling the velocity ofworm gear so that the friction torque due to uneven rotational speed can be avoided. Because with the friction and stiction and backlash the valve system performance is reduced and more and more unstable this leads the system to failure. The proposed controller can provide robustness against the uncertain loading torque and system parameter. (C) 2011 IEEE.
Název v anglickém jazyce
An application of fractional intelligent robust controller for electromechanical valve
Popis výsledku anglicky
The paper analyzed and model of a fault tolerant electromechanical controlled worm gear driven fuel shut off valve for aerospace application. The analysis is mainly on design a reduced order fractional controller. This is for controlling the velocity ofworm gear so that the friction torque due to uneven rotational speed can be avoided. Because with the friction and stiction and backlash the valve system performance is reduced and more and more unstable this leads the system to failure. The proposed controller can provide robustness against the uncertain loading torque and system parameter. (C) 2011 IEEE.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA102%2F09%2F1494" target="_blank" >GA102/09/1494: Nové metody přenosu dat založené na turbo kódech</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 2011 World Congress on Information and Communication Technologies, WICT 2011
ISBN
978-1-4673-0125-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
368-372
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Vienna
Místo konání akce
Mumbai
Datum konání akce
11. 12. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—