Modelování spolupráce energetické a trakční napájecí soustavy 25 kV, 50 Hz
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F12%3A86082251" target="_blank" >RIV/61989100:27240/12:86082251 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Modelování spolupráce energetické a trakční napájecí soustavy 25 kV, 50 Hz
Popis výsledku v původním jazyce
Jedním z významných vlivů při provozování střídavé elektrické trakce jednofázové vozby 25 kV, 50 Hz je nesymetrické zatěžování trojfázové napájecí soustavy. Jelikož trakční trans-formovny jsou zpravidla napájené z distribuční sítě spolu s jinými netrakčními odběry, bývá v praxi obtížné určit míru jejich individuálního příspěvku k celkové míře nesymetrie. Simulační software umožňuje izolovat trakční odběr od ostatních spotřebitelů a porovnat dvě nejčastěji používaná schémata trakčního napájení z hlediskajejich rozdílného nesymetrického zatěžování napájecí soustavy. Příspěvek popisuje proces modelování konkrétní části distribuční soustavy, trakční transformovny, trakčního vedení a trakčního odběru. Na vytvořených modelech je následně provedeno vyšetřování vlivu elektrické vozby na napájecí soustavu pro různá připojení trakčních transformoven.
Název v anglickém jazyce
Modelling of Cooperation of the Supply Network and Traction Supply System 25 kV, 50 Hz
Popis výsledku anglicky
Asymmetric loading of the three-phase power supply network is one of the most relevant influences of single-phase AC electric railways operation. Since the traction transformer stations are generally supplied from the distri-bution power supply network together with non-traction consumption it is difficult in practice to assess the degree of their individual contribution to the total asymmetry level in points of common coupling. Simulation software makes it possible to isolate the traction consumption from other energy consumers and compare the two most frequently used traction schemes in light of their different asymmetric loading of the power supply network. The paper deals with the modelling process of the specific part of the power supply network,traction transformer station, traction contact line and traction load. Subsequently, investigation of influence of electric railways operation on the power supply network for various connections of traction transformer stations is perform
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JE - Nejaderná energetika, spotřeba a užití energie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 13th International Scientific Conference Electric Power Engineering 2012. Vol. 1 a Vol. 2
ISBN
978-80-214-4514-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
115-120
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
23. 5. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000321966500018