Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamic time warping in analysis of student behavioral patterns

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F12%3A86084590" target="_blank" >RIV/61989100:27240/12:86084590 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27740/12:86084590

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamic time warping in analysis of student behavioral patterns

  • Popis výsledku v původním jazyce

    E-learning systems store large amount of data based on the history of users' interactions with the system. These pieces of information are usually used for further course optimization, finding e-tutors in collaboration learning, analysis of students' behavior, or for other purposes. The paper deals with an analysis of students' behavior in learning management system. The main goal of the paper is to find, how selected methods can influence finding of behavioral patterns in learning management system and how we can reduce the amount of extracted sequences. The methods of process mining and sequential pattern mining were used for extraction of behavioral patterns. The authors present the comparison of selected methods for the definition of students' behavior with the focus to influence of dynamic time warping. Obtained patterns and relations between them are presented using complex networks; the visualization and pattern clusters extraction is optimized by spectral graph partitioning.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamic time warping in analysis of student behavioral patterns

  • Popis výsledku anglicky

    E-learning systems store large amount of data based on the history of users' interactions with the system. These pieces of information are usually used for further course optimization, finding e-tutors in collaboration learning, analysis of students' behavior, or for other purposes. The paper deals with an analysis of students' behavior in learning management system. The main goal of the paper is to find, how selected methods can influence finding of behavioral patterns in learning management system and how we can reduce the amount of extracted sequences. The methods of process mining and sequential pattern mining were used for extraction of behavioral patterns. The authors present the comparison of selected methods for the definition of students' behavior with the focus to influence of dynamic time warping. Obtained patterns and relations between them are presented using complex networks; the visualization and pattern clusters extraction is optimized by spectral graph partitioning.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED1.1.00%2F02.0070" target="_blank" >ED1.1.00/02.0070: Centrum excelence IT4Innovations</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DATESO 2012 : databases, texts, specifications, and objects : proceedings of the Dateso 2012 Workshop : April 18-20, 2012, Zernov, Rovensko pod Troskami

  • ISBN

    978-80-7378-171-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    49-59

  • Název nakladatele

    MATFYZPRESS

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Žernov, Semily

  • Datum konání akce

    18. 4. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku