Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ověřování vlastností snímačů intenzity osvětlení určených do regulovatelných osvětlovacích soustav železničních stanic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F13%3A86086515" target="_blank" >RIV/61989100:27240/13:86086515 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ověřování vlastností snímačů intenzity osvětlení určených do regulovatelných osvětlovacích soustav železničních stanic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    K měření intenzity osvětlení se velmi často používají snímače na bázi křemíkového snímače s PN přechodem (fotočlánky, fotodiody). Tyto detektory převádí světlo či jinou část elektromagnetického záření na elektrický signál. Bohužel tyto prvky jsou citlivé nejen na viditelné světlo, ale také na infračervené, což je v tomto případě nežádoucí. Pokud měřené světlo obsahuje významnou infračervenou složku, dochází k velkým chybám měření, které mohou dosahovat více než 50 %. Jako nejvhodnější řešení se nabízí odfiltrování nežádoucích složek spektra optickými filtry. Výroba takovéhoto senzoru se však velmi prodražuje. Hlavním cílem bylo provést testování průmyslově vyráběných snímačů intenzity osvětlení za účelem nalezení vhodného snímače pro řízení osvětlení, který by mohl být využíván systémem FARCOM-ECO. Řízení osvětlení se prioritně bude provádět plně automaticky, a to na základě předem naprogramovaných požadavků v závislosti na skutečné hodnotě osvětlenosti nebo manuálně dálkově. Hlavní využití snímačů bude při řízení osvětlení železničních stanic a k nim přilehlých ploch. Zmíněné řešení regulace osvětlení podstatně sníží energetickou náročnost ve srovnání se stávajícím stavem.

  • Název v anglickém jazyce

    Verification of the properties of light intensity sensors designed for lighting control systems on the railway stations

  • Popis výsledku anglicky

    For lighting measurements there are generally used sensors based on silicon PN junction (photocells, photodiodes). These detectors convert light, or any other parts of the electromagnetic radiation, into voltage or current. Unfortunately, these elements are sensitive not only to visible radiation but also to infrared or ultraviolet ones, which is undesirable in this case. If the measured radiation contains a major component of infrared one, it can cause big errors in the measurement. It can be more than 50% for example in terms of incandescent lamps. The most appropriate solution is to filter the undesired spectral parts by optical filters. A production of these sensors, however, is very expensive. The main aim of this paper was to test low-cost industrially manufactured sensors of illuminance in order to find a suitable one for lighting control, which could be used by FARCOM-ECO system on the railway lighting systems to reduce power consumption during the night time with low or without traffic. Lighting control is primarily fully automatic, based on pre-programmed requirements depending on the actual value of illuminance. It could be controlled manually in non standard terms too. The main usage of the sensors is to control illuminance levels in the platforms and train yards. This lighting control solution can provide many low-cost sensors to current lighting systems without significant increasing of input costs. It is going to reduce the power consumption not only in the old lighting systems but in the new ones too.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01031231" target="_blank" >TA01031231: Vývoj a inovace systému inteligentního řízení elektrických zařízení železniční infrastruktury.</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 14th International Scientific Conference Electric Power Engineering 2013

  • ISBN

    978-80-248-2988-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    275-280

  • Název nakladatele

    VŠB - Technická univerzita Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Kouty nad Desnou

  • Datum konání akce

    28. 5. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000321920400051