Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulation Game for the Verification of Financial and Business Capabilities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F13%3A86088927" target="_blank" >RIV/61989100:27240/13:86088927 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ieeeexplore.com/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=6674410" target="_blank" >http://ieeeexplore.com/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=6674410</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Simulation Game for the Verification of Financial and Business Capabilities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article describes a simulation game called "Do not fear business", which aims to increase the financial literacy of students at secondary schools and universities. The aim is to learn the terminology of economic and financial principles in business,financial instruments, marketing analysis, market segmentation and the identification of correct target customer groups. Students entering the market as defined in the production, sale or provision of services, compete with each other and gain market share. Subsequently, they expand into foreign markets. The project was implemented in Czech-Slovak border cooperation and was actually tested on a sample of respondents. The final part of the document describes the evaluation and the possibility of furtherexpansion of the project.

  • Název v anglickém jazyce

    Simulation Game for the Verification of Financial and Business Capabilities

  • Popis výsledku anglicky

    This article describes a simulation game called "Do not fear business", which aims to increase the financial literacy of students at secondary schools and universities. The aim is to learn the terminology of economic and financial principles in business,financial instruments, marketing analysis, market segmentation and the identification of correct target customer groups. Students entering the market as defined in the production, sale or provision of services, compete with each other and gain market share. Subsequently, they expand into foreign markets. The project was implemented in Czech-Slovak border cooperation and was actually tested on a sample of respondents. The final part of the document describes the evaluation and the possibility of furtherexpansion of the project.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICETA 2013 : 11th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications : proceedings : October 24-25, 2013, Stary Smokovec, The High Tatras, Slovakia

  • ISBN

    978-1-4799-2161-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    89-93

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Starý Smokovec

  • Datum konání akce

    24. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000333339200015