Analysis of strategy in robot soccer game
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F13%3A86089053" target="_blank" >RIV/61989100:27240/13:86089053 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27740/13:86089053
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0925231212006686" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0925231212006686</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.neucom.2012.03.021" target="_blank" >10.1016/j.neucom.2012.03.021</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of strategy in robot soccer game
Popis výsledku v původním jazyce
Strategy is a kernel subsystem of robot soccer game. In our work, we present an approach to describe the strategy of the game, based on which we explain the morphology of strategy set. Loop strategies are likely to make robots be in a trap of executing repeated actions. We analyze the existence criterion of loop strategies, and then present some corollaries and theorems, by which the loop strategies and chain strategies can be found, also superfluous strategies and inconsistent strategies. We present aranking model that indicates the weak node in strategy set. We also present a probability-based model which is the basis of evaluation of strategy. Additionally, we present a method to generate offensive strategy, and the statistic results of simulationgame prove the validity of the method. (C) 2012 Elsevier B.V. All rights reserved.
Název v anglickém jazyce
Analysis of strategy in robot soccer game
Popis výsledku anglicky
Strategy is a kernel subsystem of robot soccer game. In our work, we present an approach to describe the strategy of the game, based on which we explain the morphology of strategy set. Loop strategies are likely to make robots be in a trap of executing repeated actions. We analyze the existence criterion of loop strategies, and then present some corollaries and theorems, by which the loop strategies and chain strategies can be found, also superfluous strategies and inconsistent strategies. We present aranking model that indicates the weak node in strategy set. We also present a probability-based model which is the basis of evaluation of strategy. Additionally, we present a method to generate offensive strategy, and the statistic results of simulationgame prove the validity of the method. (C) 2012 Elsevier B.V. All rights reserved.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED1.1.00%2F02.0070" target="_blank" >ED1.1.00/02.0070: Centrum excelence IT4Innovations</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Neurocomputing
ISSN
0925-2312
e-ISSN
—
Svazek periodika
109
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
66-75
Kód UT WoS článku
000318379600009
EID výsledku v databázi Scopus
—