Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modeling the Determinants Influencing the Diffusion of Mobile Internet

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F13%3A86096568" target="_blank" >RIV/61989100:27240/13:86096568 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1742-6596/423/1/012037" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1088/1742-6596/423/1/012037</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1742-6596/423/1/012037" target="_blank" >10.1088/1742-6596/423/1/012037</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modeling the Determinants Influencing the Diffusion of Mobile Internet

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Understanding individual acceptance and use of Information and Communication Technology (ICT) is one of the most mature streams of information systems research. In Information Technology and Information System research, numerous theories are used to understand users' adoption of new technologies. Various models were developed including the Innovation Diffusion Theory, Theory of Reasoned Action, Theory of Planned Behavior, Technology Acceptance Model, and recently, the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology. This research composes a new hybrid theoretical framework to identify the factors affecting the acceptance and use of Mobile Internet -as an ICT application- in a consumer context. The proposed model incorporates eight constructs: Performance Expectancy (PE), Effort Expectancy (EE), Facilitating Conditions (FC), Social Influences (SI), Perceived Value (PV), Perceived Playfulness (PP), Attention Focus (AF), and Behavioral intention (BI). Individual differences-namely, age

  • Název v anglickém jazyce

    Modeling the Determinants Influencing the Diffusion of Mobile Internet

  • Popis výsledku anglicky

    Understanding individual acceptance and use of Information and Communication Technology (ICT) is one of the most mature streams of information systems research. In Information Technology and Information System research, numerous theories are used to understand users' adoption of new technologies. Various models were developed including the Innovation Diffusion Theory, Theory of Reasoned Action, Theory of Planned Behavior, Technology Acceptance Model, and recently, the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology. This research composes a new hybrid theoretical framework to identify the factors affecting the acceptance and use of Mobile Internet -as an ICT application- in a consumer context. The proposed model incorporates eight constructs: Performance Expectancy (PE), Effort Expectancy (EE), Facilitating Conditions (FC), Social Influences (SI), Perceived Value (PV), Perceived Playfulness (PP), Attention Focus (AF), and Behavioral intention (BI). Individual differences-namely, age

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Journal of Physics: Conference Series. Volume 423

  • ISBN

  • ISSN

    1742-6588

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Název nakladatele

    IOP Publishing

  • Místo vydání

    Bristol

  • Místo konání akce

    Jakarta

  • Datum konání akce

    24. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku