Energy recovery effectiveness in trolleybus transport
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F14%3A86088773" target="_blank" >RIV/61989100:27240/14:86088773 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0378779614000716/pdfft?md5=8d8f6f4fe228a9953c41ebcbcaecd268&pid=1-s2.0-S0378779614000716-main.pdf" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0378779614000716/pdfft?md5=8d8f6f4fe228a9953c41ebcbcaecd268&pid=1-s2.0-S0378779614000716-main.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.epsr.2014.03.001" target="_blank" >10.1016/j.epsr.2014.03.001</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Energy recovery effectiveness in trolleybus transport
Popis výsledku v původním jazyce
Nowadays the issue of electric energy saving in public transport is becoming a key area of interest whichis connected both with a growth in environmental awareness of the society and an increase in the pricesof fuel and electricity. One of the possibilities to reduce energy consumption in urban public transport isto increase the extent of regenerative braking energy utilization. This can be achieved by its accumulationin the supercapacitors or a change in the topology of the power supply system in orderto facilitate itsflow. The article presents an analysis of applying these two options for increasing recovery energy usageon the example of the trolleybus network in the Polish city of Gdynia. For the purpose of the analysis therewas used a simulation model of trolleybus traction power system based on the Monte Carlo simulationmethod. The research results and findings can be applied in other similar trolley or tram networks.
Název v anglickém jazyce
Energy recovery effectiveness in trolleybus transport
Popis výsledku anglicky
Nowadays the issue of electric energy saving in public transport is becoming a key area of interest whichis connected both with a growth in environmental awareness of the society and an increase in the pricesof fuel and electricity. One of the possibilities to reduce energy consumption in urban public transport isto increase the extent of regenerative braking energy utilization. This can be achieved by its accumulationin the supercapacitors or a change in the topology of the power supply system in orderto facilitate itsflow. The article presents an analysis of applying these two options for increasing recovery energy usageon the example of the trolleybus network in the Polish city of Gdynia. For the purpose of the analysis therewas used a simulation model of trolleybus traction power system based on the Monte Carlo simulationmethod. The research results and findings can be applied in other similar trolley or tram networks.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0016" target="_blank" >EE2.3.30.0016: Příležitost pro mladé výzkumníky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Electric Power Systems Research
ISSN
0378-7796
e-ISSN
—
Svazek periodika
112
Číslo periodika v rámci svazku
July
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
1-11
Kód UT WoS článku
000336190000002
EID výsledku v databázi Scopus
—