Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The method of automated monitoring of product prices and market position determination in relation to competition quotes: Monitoring of product prices and marketability development with continuous assessment of market position in on-line sales

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F14%3A86092456" target="_blank" >RIV/61989100:27240/14:86092456 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The method of automated monitoring of product prices and market position determination in relation to competition quotes: Monitoring of product prices and marketability development with continuous assessment of market position in on-line sales

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with the issue of automated determination of product sales price in the on-line environment. It also describes the method of calculation and the importance of global market position based on the prices and services offered. The article describes the sources where you can obtain information on the prices and marketability of the products. It describes the procedure to find the relevant products on the competitor's websites, in product aggregators and auction systems. The article describes the monitoring of price trends, product availability, promotional offers, sales and other means of sales promotion and on-line marketing. In its final part the article describes the method that based on the information obtained recommends the setting of the particular product price level, monitors the market developments and recommends the seller price changes in relation to the current state of the market. Finally, it presents an on-line application solution in which the previously described procedures are implemented.

  • Název v anglickém jazyce

    The method of automated monitoring of product prices and market position determination in relation to competition quotes: Monitoring of product prices and marketability development with continuous assessment of market position in on-line sales

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the issue of automated determination of product sales price in the on-line environment. It also describes the method of calculation and the importance of global market position based on the prices and services offered. The article describes the sources where you can obtain information on the prices and marketability of the products. It describes the procedure to find the relevant products on the competitor's websites, in product aggregators and auction systems. The article describes the monitoring of price trends, product availability, promotional offers, sales and other means of sales promotion and on-line marketing. In its final part the article describes the method that based on the information obtained recommends the setting of the particular product price level, monitors the market developments and recommends the seller price changes in relation to the current state of the market. Finally, it presents an on-line application solution in which the previously described procedures are implemented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICE-B 2014 - Proceedings of the 11th International Conference on e-Business, Part of ICETE 2014 - 11th International Joint Conference on e-Business and Telecommunications

  • ISBN

    978-989-758-043-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    5-13

  • Název nakladatele

    SciTePress - Science and Technology Publications

  • Místo vydání

    [Portugalsko]

  • Místo konání akce

    Vídeň

  • Datum konání akce

    28. 8. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000393405300006