Tool for analysis of electronic commerce and its use in teaching
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F14%3A86092460" target="_blank" >RIV/61989100:27240/14:86092460 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/document/7107557/" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/document/7107557/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2014.7107557" target="_blank" >10.1109/ICETA.2014.7107557</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Tool for analysis of electronic commerce and its use in teaching
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with automated analysis of electronic commerce. It debates a tool for analysis of the competitive environment and its use in the area of e-learning. The tool is supposed to help students of both technical and economic disciplines to understand the issue of sales on the internet, to analyse the competitive environment, to respect technical, implementation, optimisation as well as economic and marketing indicators. The information amassed in this way enable taking strategic decisions and introducing innovations and modifications of sales portals. The article also includes a description of the results attained and the use of this tool in hands-on practical activities in teaching. The conclusion discusses further expansion potentials and possibilities for cooperation.
Název v anglickém jazyce
Tool for analysis of electronic commerce and its use in teaching
Popis výsledku anglicky
This article deals with automated analysis of electronic commerce. It debates a tool for analysis of the competitive environment and its use in the area of e-learning. The tool is supposed to help students of both technical and economic disciplines to understand the issue of sales on the internet, to analyse the competitive environment, to respect technical, implementation, optimisation as well as economic and marketing indicators. The information amassed in this way enable taking strategic decisions and introducing innovations and modifications of sales portals. The article also includes a description of the results attained and the use of this tool in hands-on practical activities in teaching. The conclusion discusses further expansion potentials and possibilities for cooperation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICETA 2014 : 12th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications : December 4-5, Starý Smokovec, The High Tatras, Slovakia
ISBN
978-1-4799-7740-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
115-120
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Starý Smokovec
Datum konání akce
4. 12. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000393504100017