Time-Dependent Route Planning for the Highways in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F15%3A86094051" target="_blank" >RIV/61989100:27240/15:86094051 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27740/15:86094051
Výsledek na webu
<a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-24369-6_12" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-24369-6_12</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-24369-6_12" target="_blank" >10.1007/978-3-319-24369-6_12</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Time-Dependent Route Planning for the Highways in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents an algorithm for dynamic travel time computation along Czech Republic highways. The dynamism is represented by speed profiles used for computation of travel times at specified time. These speed profiles have not only the information about an optimal speed, but also a probability of this optimal speed and the probability of the speed which represents the possibility of traffic incident occurrence. Thus, the paper is focused on the analysis of paths with the uncertainty created by traffic incidents. The result of the algorithm is the probability distribution of travel times on a selected path. Based on these results, it is possible to plan a departure time with the best mean travel time for routes along the Czech Republic highways for a specified maximal acceptable travel time. This method will be a part of a larger algorithm for dynamic traffic routing.
Název v anglickém jazyce
Time-Dependent Route Planning for the Highways in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This paper presents an algorithm for dynamic travel time computation along Czech Republic highways. The dynamism is represented by speed profiles used for computation of travel times at specified time. These speed profiles have not only the information about an optimal speed, but also a probability of this optimal speed and the probability of the speed which represents the possibility of traffic incident occurrence. Thus, the paper is focused on the analysis of paths with the uncertainty created by traffic incidents. The result of the algorithm is the probability distribution of travel times on a selected path. Based on these results, it is possible to plan a departure time with the best mean travel time for routes along the Czech Republic highways for a specified maximal acceptable travel time. This method will be a part of a larger algorithm for dynamic traffic routing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Lecture notes in computer science. Volume 9339
ISBN
978-3-319-24368-9
ISSN
0302-9743
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
145-153
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Basel
Místo konání akce
Varšava
Datum konání akce
24. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000366016000012