Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Image Analysis Methods for Detecting Driver Fatigue and Drowsiness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F15%3A86096914" target="_blank" >RIV/61989100:27240/15:86096914 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://mrl.cs.vsb.cz/techreport_vw_2015.pdf" target="_blank" >http://mrl.cs.vsb.cz/techreport_vw_2015.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Image Analysis Methods for Detecting Driver Fatigue and Drowsiness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of this project was twofold. In the first part, the 3D model of driver's body based on the 3D map analysis (depth maps) was carried out. The second part of the project was focused on developing the method for detecting and tracking the eye and its parts. Thereafter these detected parts are used to determine where the driver is looking. Both the methods should work reliably and precisely in the complicated environment of car cockpit and should be fast. The final type of sensor that will be usedfor capturing the depth map is not known at this moment. Therefore, the software should work with various types of sensors from various manufacturers that appear on the market. In this technical report, the main ideas, experiments, and results are shown.

  • Název v anglickém jazyce

    Image Analysis Methods for Detecting Driver Fatigue and Drowsiness

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this project was twofold. In the first part, the 3D model of driver's body based on the 3D map analysis (depth maps) was carried out. The second part of the project was focused on developing the method for detecting and tracking the eye and its parts. Thereafter these detected parts are used to determine where the driver is looking. Both the methods should work reliably and precisely in the complicated environment of car cockpit and should be fast. The final type of sensor that will be usedfor capturing the depth map is not known at this moment. Therefore, the software should work with various types of sensors from various manufacturers that appear on the market. In this technical report, the main ideas, experiments, and results are shown.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    8

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Volkswagen Aktiengesellschaft

  • Verze