Image Analysis Methods for Detecting Driver Fatigue and Drowsiness
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F15%3A86096914" target="_blank" >RIV/61989100:27240/15:86096914 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://mrl.cs.vsb.cz/techreport_vw_2015.pdf" target="_blank" >http://mrl.cs.vsb.cz/techreport_vw_2015.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Image Analysis Methods for Detecting Driver Fatigue and Drowsiness
Popis výsledku v původním jazyce
The goal of this project was twofold. In the first part, the 3D model of driver's body based on the 3D map analysis (depth maps) was carried out. The second part of the project was focused on developing the method for detecting and tracking the eye and its parts. Thereafter these detected parts are used to determine where the driver is looking. Both the methods should work reliably and precisely in the complicated environment of car cockpit and should be fast. The final type of sensor that will be usedfor capturing the depth map is not known at this moment. Therefore, the software should work with various types of sensors from various manufacturers that appear on the market. In this technical report, the main ideas, experiments, and results are shown.
Název v anglickém jazyce
Image Analysis Methods for Detecting Driver Fatigue and Drowsiness
Popis výsledku anglicky
The goal of this project was twofold. In the first part, the 3D model of driver's body based on the 3D map analysis (depth maps) was carried out. The second part of the project was focused on developing the method for detecting and tracking the eye and its parts. Thereafter these detected parts are used to determine where the driver is looking. Both the methods should work reliably and precisely in the complicated environment of car cockpit and should be fast. The final type of sensor that will be usedfor capturing the depth map is not known at this moment. Therefore, the software should work with various types of sensors from various manufacturers that appear on the market. In this technical report, the main ideas, experiments, and results are shown.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
8
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
Volkswagen Aktiengesellschaft
Verze
—