Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Způsob měření rychlosti v dopravním provozu a nedestruktivní systém pro provádění tohoto způsobu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F17%3A10236176" target="_blank" >RIV/61989100:27240/17:10236176 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://isdv.upv.cz/webapp/webapp.pts.det?xprim=10220527&lan=cs&s_majs=&s_puvo=%25Va%C5%A1inek%25&s_naze=&s_anot=" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/webapp/webapp.pts.det?xprim=10220527&lan=cs&s_majs=&s_puvo=%25Va%C5%A1inek%25&s_naze=&s_anot=</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Způsob měření rychlosti v dopravním provozu a nedestruktivní systém pro provádění tohoto způsobu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Způsob měření rychlosti v dopravním provozu, kdy je softwarově nastavena úroveň amplitudy signálů vibrací, při jejímž zaznamenání se sepne časový spínač a je zaznamenáván časový záznam snímání laserového paprsku při průjezdu vozidla kolem prvního a druhého interferometru, při detekci signálu s dostatečnou hodnotou odstupu signálu od šumu v rámci druhé senzorové jednotky je časový spínač vypnut, fotodetektorem je signál změněn na měřitelný elektrický proud a z časového průběhu napětí na čase je mezi dvěma maximálními amplitudami dvou vibračně časově posunutých záznamů zjištěna vibrační odezva v časové a frekvenční oblasti a vyhodnocena rychlost vozidla na základě známé vzdálenosti mezi interferometry. Nedestruktivní systém pro měření rychlosti v dopravním provozu pro provádění způsobu měření rychlosti v dopravním provozu, který obsahuje laserový zdroj propojený přes optické vlákno s ochranným boxem, a dále obsahuje fotodetektor propojený koaxiálním kabelem se zařízením pro zpracování signálu, přičemž v ochranném boxu je uspořádán vláknově optický interferometr, kde dále systém obsahuje druhý ochranný box (8) s přesně definovanou vzdáleností od prvního ochranného boxu (8) a optické vlákno (4) intrinzitně spojující první ochranný box (8) s druhým ochranným boxem (8), přičemž ve druhém ochranném boxu (8) je uspořádán vláknově optický interferometr, kdy délka optického vlákna (4) mezi interferometry je 5 až 10 m a druhý ochranný box (8) je spojen optickým vláknem (8) s fotodetektorem (9).

  • Název v anglickém jazyce

    A method of measuring speed in traffic and a non-destructive system for implementing this method

  • Popis výsledku anglicky

    A method of measuring speed in traffic, when the amplitude of the vibration signals is set by the software, during its recording the time switch is switched and the time record of the laser beam scanning during the passage of the vehicle by the first and second interferometer is recorded, during the detection of the signal with a sufficient signal-to-noise value within the second sensor unit the time switch is turned off, the signal is converted to a measurable electrical current by the photodetector, and, from the voltage waveform at the time, vibrational response in the time and frequency domain is detected between the two maximum amplitudes of the two vibrationally time shifted records, and the speed of the vehicle based on the known distance between the interferometers is evaluated. The non-destructive speed measuring system in a traffic operation for carrying out a method of measuring the speed in traffic, which comprises a laser source interconnected via fibre optic with a protective box, and further comprises a photodetector connected by a coaxial cable to a signal processing device, wherein a fibre-optic interferometer is arranged in the protective box, where the system further comprises the second protective box (8) with a precisely defined distance from the first protective box (8) and the optical fibre (4) integrally connecting the first protective box (8) with the second protective box (8), wherein a fibre-optic interferometer is arranged in the second protective box (8), wherein the length of the optical fibre (4) between the interferometers is 5 to 10 m and the second protective box (8) is connected to the photodetector (9) by the optical fibre (8). Zpět Přehled položek řízení Naskenovaný dokument

Klasifikace

  • Druh

    P - Patent

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Číslo patentu nebo vzoru

    306992

  • Vydavatel

    SK001 -

  • Název vydavatele

    Industrial Property Office of the Slovak Republic

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Stát vydání

    SK - Slovenská republika

  • Datum přijetí

    20. 9. 2017

  • Název vlastníka

    Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, Ostrava - Poruba, CZ

  • Způsob využití

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence