Analysis of Steady-State Error in Torque Current Component Control of PMSM Drive
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F17%3A10238445" target="_blank" >RIV/61989100:27240/17:10238445 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4316/AECE.2017.02006" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4316/AECE.2017.02006</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4316/AECE.2017.02006" target="_blank" >10.4316/AECE.2017.02006</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of Steady-State Error in Torque Current Component Control of PMSM Drive
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents dynamic properties of a vector controlled permanent magnet synchronous motor drive supplied by a voltage source inverter. The paper deals with a control loop for the torque producing stator current. There is shown fundamental mathematical description for the vector control structure of the permanent magnet synchronous motor drive with respect to the current control for d-axis and q-axis of the rotor rotating coordinate system. The derivations of steadystate deviation for schemes with and without decoupling circuits are described for q-axis. The properties of both schemes are verified by MATLAB-SIMULINK program considering a lower and a higher value of inertia and by experimental measurements in our laboratory. The simulation and experimental results are presented and discussed at the end of the paper.
Název v anglickém jazyce
Analysis of Steady-State Error in Torque Current Component Control of PMSM Drive
Popis výsledku anglicky
The paper presents dynamic properties of a vector controlled permanent magnet synchronous motor drive supplied by a voltage source inverter. The paper deals with a control loop for the torque producing stator current. There is shown fundamental mathematical description for the vector control structure of the permanent magnet synchronous motor drive with respect to the current control for d-axis and q-axis of the rotor rotating coordinate system. The derivations of steadystate deviation for schemes with and without decoupling circuits are described for q-axis. The properties of both schemes are verified by MATLAB-SIMULINK program considering a lower and a higher value of inertia and by experimental measurements in our laboratory. The simulation and experimental results are presented and discussed at the end of the paper.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE02000103" target="_blank" >TE02000103: Centrum inteligentních pohonů a pokročilého řízení strojů (CIDAM)</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Advances in Electrical and Computer Engineering
ISSN
1582-7445
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
RO - Rumunsko
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
39-46
Kód UT WoS článku
000405378100006
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85020062974