Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of the use of fiber-optic sensors in the road traffic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F18%3A10239083" target="_blank" >RIV/61989100:27240/18:10239083 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27360/18:10239083

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405896318308619" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405896318308619</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ifacol.2018.07.117" target="_blank" >10.1016/j.ifacol.2018.07.117</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of the use of fiber-optic sensors in the road traffic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This publication focuses on the use of fiber-optic sensors in the transport applications. Fiberoptic sensors are based on the fiber-optic communications, using nearly identical elements and components as classic fiber-optic communications. The fundamental difference is that in the fiber-optic communications we limit the effects of the environment on the transmission of the information itself, whereas, in the case of fiber-optic sensors, different arrangements are sought to maximize these impacts. In this publication, so-called interferometric sensors are described which work on the basis of comparison of light phases in two parts (the measuring and reference arm). These phase differences can be measured with extreme sensitivity, so fiber-optic interferometers are much more accurate than most other sensors. The base of the structure is an optical fiber, so sensors are immune to electromagnetic interference (EMI) and offer the simplicity of implementation, as the sensors do not require destructive installation on the roads. The publication describes the use of a Mach-Zehnder interferometric sensor type. This type of sensor has been practically validated and discussed for the automotive applications. The primary tracked parameter is the monitoring of the traffic density. The results presented in this publication are based on the evaluation of long-term time series containing hundreds of samples and confirm the idea of using fiber-optic sensors in transport applications.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of the use of fiber-optic sensors in the road traffic

  • Popis výsledku anglicky

    This publication focuses on the use of fiber-optic sensors in the transport applications. Fiberoptic sensors are based on the fiber-optic communications, using nearly identical elements and components as classic fiber-optic communications. The fundamental difference is that in the fiber-optic communications we limit the effects of the environment on the transmission of the information itself, whereas, in the case of fiber-optic sensors, different arrangements are sought to maximize these impacts. In this publication, so-called interferometric sensors are described which work on the basis of comparison of light phases in two parts (the measuring and reference arm). These phase differences can be measured with extreme sensitivity, so fiber-optic interferometers are much more accurate than most other sensors. The base of the structure is an optical fiber, so sensors are immune to electromagnetic interference (EMI) and offer the simplicity of implementation, as the sensors do not require destructive installation on the roads. The publication describes the use of a Mach-Zehnder interferometric sensor type. This type of sensor has been practically validated and discussed for the automotive applications. The primary tracked parameter is the monitoring of the traffic density. The results presented in this publication are based on the evaluation of long-term time series containing hundreds of samples and confirm the idea of using fiber-optic sensors in transport applications.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000867" target="_blank" >EF16_019/0000867: Centrum výzkumu pokročilých mechatronických systémů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IFAC-PapersOnLine

  • ISSN

    2405-8963

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    51

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    420-425

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85052885478