Compact Fiber Optic Trackside Sensor for Rail Vehicle Detection and Analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F18%3A10239870" target="_blank" >RIV/61989100:27240/18:10239870 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405896318309030?via%3Dihub" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405896318309030?via%3Dihub</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ifacol.2018.07.157" target="_blank" >10.1016/j.ifacol.2018.07.157</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Compact Fiber Optic Trackside Sensor for Rail Vehicle Detection and Analysis
Popis výsledku v původním jazyce
The article describes a system for the trackside detection of rail vehicles based on the fiber-optic interferometer. Besides the phase sensitive distributed systems, the interferometers are the only fiberoptic sensing technology capable of working in indirect contact with the rail while offering similar functionality as track-mounted sensors. The proposed trackside sensor uses the balanced Mach-Zehnder interferometer. The advantage of this type of interferometer is easy multiplexing, low cost and the possibility of flexible sensor design. The article describes the design of a sensor with multiple outputs of 3x3 coupler used for passive phase demodulation. The sensor has been tested on the railway track attached to the railway bridge. Results have shown that train operations can be reliably monitored using the developed system and it allows distinguishing the individual cars or wagon on the closer track.
Název v anglickém jazyce
Compact Fiber Optic Trackside Sensor for Rail Vehicle Detection and Analysis
Popis výsledku anglicky
The article describes a system for the trackside detection of rail vehicles based on the fiber-optic interferometer. Besides the phase sensitive distributed systems, the interferometers are the only fiberoptic sensing technology capable of working in indirect contact with the rail while offering similar functionality as track-mounted sensors. The proposed trackside sensor uses the balanced Mach-Zehnder interferometer. The advantage of this type of interferometer is easy multiplexing, low cost and the possibility of flexible sensor design. The article describes the design of a sensor with multiple outputs of 3x3 coupler used for passive phase demodulation. The sensor has been tested on the railway track attached to the railway bridge. Results have shown that train operations can be reliably monitored using the developed system and it allows distinguishing the individual cars or wagon on the closer track.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
IFAC-PapersOnLine. Volume 51
ISSN
2405-8963
e-ISSN
—
Svazek periodika
51
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
220-224
Kód UT WoS článku
000445644900038
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85052858743