Brake by Wire for Remotely Controlled Vehicle
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F19%3A10241878" target="_blank" >RIV/61989100:27240/19:10241878 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8607363" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8607363</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ESARS-ITEC.2018.8607363" target="_blank" >10.1109/ESARS-ITEC.2018.8607363</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Brake by Wire for Remotely Controlled Vehicle
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the concept of the braking system by wire. It composes of three parts: an electro-hydraulic ABS unit with additional sensors and actuators controlled by a master control unit, an integrated emergency brake and the applied brake control algorithms. Implementation took place on a quad bike called Democar. It is equipped with control units such as electric drive control unit, steering control unit, lighting control unit, energy management control unit, and central control unit. All of the control units communicate with each other via CAN bus. The emergency brake is used in the event of a power failure or failure of the service brake system. (C) 2018 IEEE.
Název v anglickém jazyce
Brake by Wire for Remotely Controlled Vehicle
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the concept of the braking system by wire. It composes of three parts: an electro-hydraulic ABS unit with additional sensors and actuators controlled by a master control unit, an integrated emergency brake and the applied brake control algorithms. Implementation took place on a quad bike called Democar. It is equipped with control units such as electric drive control unit, steering control unit, lighting control unit, energy management control unit, and central control unit. All of the control units communicate with each other via CAN bus. The emergency brake is used in the event of a power failure or failure of the service brake system. (C) 2018 IEEE.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000867" target="_blank" >EF16_019/0000867: Centrum výzkumu pokročilých mechatronických systémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2018 IEEE International Conference on Electrical Systems for Aircraft, Railway, Ship Propulsion and Road Vehicles & International Transportation Electrification Conference (ESARS-ITEC)
ISBN
978-1-5386-4192-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1-4
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Nottingham
Datum konání akce
7. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—