A comparison of light sources technologies of vehicles headlights illuminating a model road
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F19%3A10243436" target="_blank" >RIV/61989100:27240/19:10243436 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8778112" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8778112</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EPE.2019.8778112" target="_blank" >10.1109/EPE.2019.8778112</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A comparison of light sources technologies of vehicles headlights illuminating a model road
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents courses of measured values of vertical and horizontal illuminance on a sample section of a road. The model road was created at LIBROS safe driving polygon in Ostrava within the Comparative Measurement of Night Traffic Area, which was organized as part of the research task VI2VS/571 of BV III/I-VS programme entitled 'Analysis of Road Traffic Participants Visibility so that it is possible to increase their safety in dusk and night'. Measurements were made for two model situations of road lighting: Vehicle low beam headlights and a combination of road lighting and low beam headlights. Vehicles of the same type with low beam headlights with halogen, xenon and LED sources were used for the measurements. (C) 2019 IEEE.
Název v anglickém jazyce
A comparison of light sources technologies of vehicles headlights illuminating a model road
Popis výsledku anglicky
The paper presents courses of measured values of vertical and horizontal illuminance on a sample section of a road. The model road was created at LIBROS safe driving polygon in Ostrava within the Comparative Measurement of Night Traffic Area, which was organized as part of the research task VI2VS/571 of BV III/I-VS programme entitled 'Analysis of Road Traffic Participants Visibility so that it is possible to increase their safety in dusk and night'. Measurements were made for two model situations of road lighting: Vehicle low beam headlights and a combination of road lighting and low beam headlights. Vehicles of the same type with low beam headlights with halogen, xenon and LED sources were used for the measurements. (C) 2019 IEEE.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VI20172019071" target="_blank" >VI20172019071: Analýza viditelnosti účastníků silničního provozu za účelem zvýšení jejich bezpečnosti za soumraku a v noci</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 2019 20th International Scientific Conference on Electric Power Engineering, EPE 2019
ISBN
978-1-72811-333-3
ISSN
—
e-ISSN
2376-5631
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
"neuvedeno"
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Kouty nad Desnou
Datum konání akce
15. 5. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000535890900032