Monitoring the condition of the protective fence above the railway track
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F19%3A10244247" target="_blank" >RIV/61989100:27240/19:10244247 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405896319326965" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405896319326965</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ifacol.2019.12.747" target="_blank" >10.1016/j.ifacol.2019.12.747</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Monitoring the condition of the protective fence above the railway track
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the description of the development and implementation of a complex monitoring system, which is used to monitor the condition of the protective fence installed above the railway track. The protective fence is used to capture falling rocks and other material from the slope above the track. In doing so, it fulfills a protective safety function against possible danger of passing trains from falling rocks. In a critical case, human health could also be endangered. The monitoring system is based on the use of accelerometer wireless sensors that are located at defined locations on the fence in the MESH network. IQRF technology is used. The data transfer is carried out using the GSM gateway to the SQL database. SW Grafana is used for data visualization. (C) 2019, IFAC (International Federation of Automatic Control) Hosting by Elsevier Ltd. All rights reserved.
Název v anglickém jazyce
Monitoring the condition of the protective fence above the railway track
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the description of the development and implementation of a complex monitoring system, which is used to monitor the condition of the protective fence installed above the railway track. The protective fence is used to capture falling rocks and other material from the slope above the track. In doing so, it fulfills a protective safety function against possible danger of passing trains from falling rocks. In a critical case, human health could also be endangered. The monitoring system is based on the use of accelerometer wireless sensors that are located at defined locations on the fence in the MESH network. IQRF technology is used. The data transfer is carried out using the GSM gateway to the SQL database. SW Grafana is used for data visualization. (C) 2019, IFAC (International Federation of Automatic Control) Hosting by Elsevier Ltd. All rights reserved.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IFAC-PapersOnLine. Volume 52, Issue 27
ISBN
—
ISSN
2405-8963
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
145-150
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
High Tatras
Datum konání akce
29. 10. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000507495200025