Noční bezpečnostní inspekce pozemních komunikací - metodika provádění
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F20%3A10243228" target="_blank" >RIV/61989100:27240/20:10243228 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21260/20:00339620
Výsledek na webu
<a href="http://broadbandlight.vsb.cz/" target="_blank" >http://broadbandlight.vsb.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Noční bezpečnostní inspekce pozemních komunikací - metodika provádění
Popis výsledku v původním jazyce
Výsledek "Noční bezpečnostní inspekce pozemních komunikací" (dále jen "metodika") rozšiřuje metodiku provádění bezpečnostní inspekce pozemních komunikací v souladu se směrnicí EU 2008/96/EC zpracovanou Centrem dopravního výzkumu v.v.i. v roce 2013. Rozšiřuje ji o požadavky směrnice EU Premium Light pro verze 3.0 z října 2017. Jedná se o specifikaci bezpečnostní inspekce na pozemních komunikacích od soumraku do rozednění tak, aby bylo možné popsat, zda je v extravilánu a intravilánu možné ztotožnit noční rozhled se vzdáleností, na kterou reflektory vozidel a v některých případech svítidla veřejného osvětlení v daném okamžiku "účinně" osvětlují hlavní a doplňkový dopravní prostor pozemních komunikací. Metodika navazuje na požadavky dopravní policie ČR, dopravních inženýrů a správců komunikací, kteří potřebují pracovat s viditelností na komunikacích nejen ve dne, ale i v noci, což je de-facto přes 4000 hodin za rok. Aplikací metodiky může dojít ke zlepšení rozhledových poměrů v noci, protože metodika pracuje komplexně s vodorovným i svislým dopravním značením, osvětlením komunikací i s automobilovým osvětlením.
Název v anglickém jazyce
Noční bezpečnostní inspekce pozemních komunikací - metodika provádění
Popis výsledku anglicky
Výsledek "Noční bezpečnostní inspekce pozemních komunikací" (dále jen "metodika") rozšiřuje metodiku provádění bezpečnostní inspekce pozemních komunikací v souladu se směrnicí EU 2008/96/EC zpracovanou Centrem dopravního výzkumu v.v.i. v roce 2013. Rozšiřuje ji o požadavky směrnice EU Premium Light pro verze 3.0 z října 2017. Jedná se o specifikaci bezpečnostní inspekce na pozemních komunikacích od soumraku do rozednění tak, aby bylo možné popsat, zda je v extravilánu a intravilánu možné ztotožnit noční rozhled se vzdáleností, na kterou reflektory vozidel a v některých případech svítidla veřejného osvětlení v daném okamžiku "účinně" osvětlují hlavní a doplňkový dopravní prostor pozemních komunikací. Metodika navazuje na požadavky dopravní policie ČR, dopravních inženýrů a správců komunikací, kteří potřebují pracovat s viditelností na komunikacích nejen ve dne, ale i v noci, což je de-facto přes 4000 hodin za rok. Aplikací metodiky může dojít ke zlepšení rozhledových poměrů v noci, protože metodika pracuje komplexně s vodorovným i svislým dopravním značením, osvětlením komunikací i s automobilovým osvětlením.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VI20172019071" target="_blank" >VI20172019071: Analýza viditelnosti účastníků silničního provozu za účelem zvýšení jejich bezpečnosti za soumraku a v noci</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
002/20-12-2019_UM
Číslo předpisu
www. fei.vsb.cz/cs/
Technické parametry
212//2019-710-VV/1
Ekonomické parametry
Nejsou definované ekonomické parametry, jelikož se jedná o certifikovanou metodiku, která má umožnit inspekci pozemních komunikací a navazuje na metodiku provádění bezpečnostní inspekce pozemních komunikací v souladu se směrnicí EU 2008/96/EC zpracovanou Centrem dopravního výzkumu v.v.i. v roce 2013 a je rozšířena o požadavky směrnice EU Premium Light pro verze 3.0 z října 2017.
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo dopravy, odbor ITS, kosmických aktivit a VaVaI, nabřeží Ludvíka Svobody 1222/12, PO BOX 9, 110 15, Paraha 1
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy