Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vital sign monitoring in car seats based on electrocardiography, ballistocardiography and seismocardiography: A review

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F20%3A10245494" target="_blank" >RIV/61989100:27240/20:10245494 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/1424-8220/20/19/5699" target="_blank" >https://www.mdpi.com/1424-8220/20/19/5699</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/s20195699" target="_blank" >10.3390/s20195699</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Vital sign monitoring in car seats based on electrocardiography, ballistocardiography and seismocardiography: A review

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on a thorough summary of vital function measuring methods in vehicles. The focus of this paper is to summarize and compare already existing methods integrated into car seats with the implementation of inter alia capacitive electrocardiogram (cECG), mechanical motion analysis Ballistocardiography (BCG) and Seismocardiography (SCG). In addition, a comprehensive overview of other methods of vital sign monitoring, such as camera-based systems or steering wheel sensors, is also presented in this article. Furthermore, this work contains a very thorough background study on advanced signal processing methods and their potential application for the purpose of vital sign monitoring in cars, which is prone to various disturbances and artifacts occurrence that have to be eliminated. (C) 2020 by the authors. Licensee MDPI, Basel, Switzerland.

  • Název v anglickém jazyce

    Vital sign monitoring in car seats based on electrocardiography, ballistocardiography and seismocardiography: A review

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on a thorough summary of vital function measuring methods in vehicles. The focus of this paper is to summarize and compare already existing methods integrated into car seats with the implementation of inter alia capacitive electrocardiogram (cECG), mechanical motion analysis Ballistocardiography (BCG) and Seismocardiography (SCG). In addition, a comprehensive overview of other methods of vital sign monitoring, such as camera-based systems or steering wheel sensors, is also presented in this article. Furthermore, this work contains a very thorough background study on advanced signal processing methods and their potential application for the purpose of vital sign monitoring in cars, which is prone to various disturbances and artifacts occurrence that have to be eliminated. (C) 2020 by the authors. Licensee MDPI, Basel, Switzerland.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF17_049%2F0008425" target="_blank" >EF17_049/0008425: Platforma pro výzkum orientovaný na Průmysl 4.0 a robotiku v ostravské aglomeraci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sensors. Vol. 20

  • ISSN

    1424-8220

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    19

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    1-29

  • Kód UT WoS článku

    000587187900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85092258230