HCHB-1 Hlasový chat-bot (voicebot) pro příjem tísňového volání verze 1
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F22%3A10249910" target="_blank" >RIV/61989100:27240/22:10249910 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27740/22:10249910
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
HCHB-1 Hlasový chat-bot (voicebot) pro příjem tísňového volání verze 1
Popis výsledku v původním jazyce
Předmětem řešení projektu je průmyslový výzkum zaměřený na nasazení umělé inteligence pro příjem tísňových volání v průběhu mimořádných událostí pomoci hlasového chat-bota (voicebota). Výsledkem je demonstrátor řešení virtuálního asistenta, který může být nasazen na příjem tísňového volání v případě vyčerpání kapacity operátorů tísňových linek 112 a 150. Mezi hlavní přednosti patří jednoduchý návrh, univerzálnost a možná škálovatelnost daného asistenta.
Název v anglickém jazyce
HCHB-1 Voice chat-bot for emergency call reception version 1
Popis výsledku anglicky
The subject of the project solution is industrial research focused on the deployment of artificial intelligence for receiving emergency calls during emergencies with the help of a voice chatbot (voicebot). The result is a demonstrator of the virtual assistant solution, which can be deployed to receive an emergency call in case of exhaustion of the capacity of the operators of emergency lines 112 and 150. Among the main advantages are the simple design, universality and possible scalability of the given assistant.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VI20192022169" target="_blank" >VI20192022169: Zapojení umělé inteligence do příjmu tísňového volání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
006/27-05-2022_SW
Technické parametry
Pro napojení na veřejnou telefonní síť se vyžívá služeb firmy Twilio a vlastní pobočkovou ústřednu (PBX) běžící na software Asterisk. Na pobočkovou ústřednu je dále napojen voicebot backend, který řídí telefonní hovor a zprostředkovává dialog (zajišťuje komunikaci mezi jednotlivými komponentami systému). SIP konektor provádí mapování mezi telefonním komunikačním protokolem SIP a HTTP protokolem využívaným voicebot backendem. Řečové technologie zajišťuje Phonexia Speech Engine. Přepis řeči (STT) je podporován nativně touto komponentou. Napojení ženského hlasu a syntetizéru (TTS) firmy Speechtech využívající technologii konkatenační syntézy řeči. Syntetizér řeči je připojen přes externí plugin. Dále voicebot backend komunikuje s dialogovou platformou BornDigital, která řídí vlastní dialog voicebota s uživatelem. Komunikaci s infrastrukturou HZS a přípravu datové věty zajišťuje komponenta od IT4I.
Ekonomické parametry
Neměřitelné.
IČO vlastníka výsledku
61989100
Název vlastníka
Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava